دهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال برگزاری است

مرحله دوم دهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیروز آغاز شده است و تا پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، از مفدا مرحله دوم دهمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از شنبه ۱۳ مرداد آغاز شد و تا پنج‌شنبه ۱۸ مرداد در تهران ادامه دارد. این رقابت علمی با برگزاری آزمون‌های انفرادی آغاز شده است. رقابت‌های انفرادی امروز پایان می‌یابد و المپیاد با رقابت‌های گروهی ادامه خواهد داشت.

در این دوره از المپیاد، ۵۴۰ دانشجو در شش حیطه استدلال علمی، آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، فلسفه پزشکی، تفکر علمی در علوم‌پایه، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم در حال رقابت هستند.

در مرحله گروهی 10 پروژه پذیرفته شده در مرحله نهایی گروهی به صورت شفاهی ارائه می‌شود. مدت زمان ارائه برای هر پروژه ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده، که ۱۵ دقیقه برای ارائه و ۱۰ دقیقه برای پاسخگویی به سوالات و پنج دقیقه ارائه نظرات داوران است. هر ارائه توسط 6 نفر داوری می‌شود.

پروژه‌های پذیرفته شده در مرحله نهایی گروهی با ضریب جدول زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. حداکثر امتیاز در هر آیتم 10 و حداقل چهار است. داوران از کمیته علمی و طراح سوال هستند و به صورت انفرادی به هر پروژه نمره داده و سپس در پایان معدل نمره پروژه توسط منشی گروه محاسبه می‌شود.

لازم به یادآوری است در هر کدام از حیطه‌ها از کل کشور ۹۰ نفر انتخاب شده‌اند که این تعداد در قالب ۳۰ تیم تقسیم شدند. هر کدام از این تیم‌ها یک کار تحقیقی انجام و آن را ۱۰ مرداد تحویل دادند. روز گذشته نیز آزمون کلی برگزار شده و بر اساس نمره کار تحقیقی و نتیجه آزمون، ۱۰ تیم انتخاب و وارد مرحله گروهی شدند. تیم‌های نهایی طی دو روز آزمون می‌دهند و پس از آن افراد و تیم‌های برتر در مراسم اختتامیه با حضور مدیران وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.

نتایج مرحله اول آزمون انفرادی دهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان پزشکی خرداد اعلام شد و از هر پنج حیطه المپیاد ۹۰ نفر به مرحله دوم راه یافتند. طبق اعلام مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ۷ هزار و ۶۵ نفر در مرحله اول المپیاد ثبت‌نام کردند که حدود نیمی از آنها در آزمون مرحله اول حضور یافتند و از بین آنها ۴۵۰ نفر از کل پنج حیطه به مرحله بعدی راه یافتند. در مرحله دوم از هر کلان منطقه آمایشی حداقل یک تیم جهت رقابت حضور دارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 964062

وب گردی

وب گردی