کاهش تجارت جهانی آمریکا در پی سیاست های ترامپ

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد سیاست های اقتصادی جدید دولت برای افزایش تعرفه های گمرکی، در آینده بر صادرات و واردات این کشور تاثیراتی منفی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، بانک مرکزی آمریکا نسبت به تاثیرات تعرفه های گمرکی اخیر اعلام شده از سوی ترامپ بر واردات از چند کشور جهان و صادرات و واردات به طور کلی هشدار داد.

روزنامه «فایننشال تایمز» امروز دوشنبه با انتشار بخش هایی از تحقیقات کارشناسان بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد: تعرفه های ترامپ هزینه های شرکت های داخلی آمریکا را افزایش داده و قدرت تولیدات داخلی برای رقابت در بازارهای جهانی را کاهش داده است.

در این گزارش آمده است: نتیجه نهایی این سیاست ها کاهش صادرات و واردات و کاهش قدرت لازم برای جبران کسری تراز تجاری است.

ترامپ سعی می کند افت تراز تجاری آمریکا را کاهش دهد و همیشه تاکید می کند افزایش تعرفه های واردات آمریکا یکی از راه های ایجاد توازن در تعادل تجاری این کشور است.

کسری تراز تجاری آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی به 291 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه خود در سال 2017 افزایشی 7 درصدی محسوب می شود.

این نسبت حاکی از کسری تجارت کنونی جهان است که از آمارهای ثبت شده در سال اول ریاست جمهوری ترامپ فراتر رفته است و رکوردی بی سابقه در مقایسه با 10 سال گذشته به شمار می آید.

واشنگتن با اتخاذ سیاست های اقتصادی جدید خود خشم بین المللی را برانگیخته است چرا که تعرفه های گمرکی بیشتری بر واردات فولاد و آلومینیوم از برخی کشورها وضع کرده است.

کد خبر: 965061

وب گردی

وب گردی