دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت رتبه 7 واحدهای دانشگاهی سراسر کشور را به خود اختصاص داد

براساس آمار منتشر‌شده در پایگاه علم سنجی سایماگو، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 7  را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سید مظفر میربرگ کار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعلام این خبر، گفت: براساس آمار منتشر‌شده در پایگاه علم سنجی سایماگو، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 7 را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه سایماگو، شرکتی فناورمحور است که شهرتی جهـانی در زمینـه تحلیـل و ارزیابی اطلاعات علمی دارد، اظهار داشت: رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سایماگو SCImago Institutions Rankings (SIR) که به اختصار در میان رتبه بندی های معتبر دنیا از آن به نام SIR یاد می شود، توسط این موسسه اسپانیایی از سال 2009 هر ساله منتشر می شود و در انتشار آن از یک معیار ترکیبی که سه مجموعه متفاوت از معیارها را در برمی گیرد استفاده می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: این سه مجموعه معیار شامل توانایی تحقیقاتی، خروجی نوآورانه و میزان تأثیرات دانشگاه بر جامعه است که هر سه بر اساس میزان در دسترس بودن اطلاعات مرتبط در صفحات وب سنجیده می شوند.

دکتر میربرگ کار خاطر نشان کرد: منبع اطلاعات مورد استفاده در ارزیابی معیار نوآوری دانشگاه ها، پایگاه داده PATSTAT است. این پایگاه داده به طور تخصصی آمار و اطلاعات Patent های به ثبت رسیده توسط هر محقق را ارائه می دهد که موسسه سایماگو به منظور سنجش میزان در دسترس بودن خروجی های هر دانشگاه در صفحات وب از اطلاعاتی که وب سایت های Google و Ahrefs در دسترس قرار می دهند، استفاده می کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تصریح کرد: اطلاعات مرتبط با عملکرد تحقیقاتی هر دانشگاه در این نظام رتبه بندی از طریق اطلاعات ثبت شده در پروفایل دانشگاه در پایگاه معتبر اسکوپوس بدست می آید و پروفایل هر دانشگاه در پایگاه اسکوپوس اطلاعات کلیه مستندات علمی به چاپ رسیده توسط اعضاء هیات علمی و دانشجویان به همراه ارجاعات به آنها را در بر می گیرد و تعداد مقالات و اختراعات به ثبت رسیده به نام دانشگاه به همراه میزان همکاری آن دانشگاه با سایر مراکز تحقیقاتی ملی و بین المللی از جمله مهمترین معیارهای ارزیابی کارایی و توانایی تحقیقاتی یک دانشگاه است که همگی توسط موسسه سایماگو آنالیز می شود.

وی تاکید کرد: شیوه ارزیابی اطلاعات کسب شده از اسکوپوس در این رتبه بندی هر ساله از مستندات علمی به چاپ رسیده در پنج سال پیاپی که انتهای بازه آن دو سال پیش از تاریخ انتشار رتبه بندی است، انجام می گیرد.

دکتر میربرگ کار تصریح کرد: در آخرین رتبه بندی منتشر شده از موسسه رتبه بندی معتبر سایماگو در سال 2018، 5637 موسسه و دانشگاه در این رتبه بندی شرکت کرده اند که در 784 رتبه مختلف قرار گرفته اند و در این میان 24 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این رتبه بندی به عنوان دانشگاه های برتر از 126 دانشگاه منتخب ایرانی حضور داشته که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت توانست رتبه 715 در جهان و 51 کشور را به خود اختصاص دهد همچنین این واحد دانشگاهی موفق به کسب رتبه 7 دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این رتبه بندی و رتبه اول بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تاکید بر اینکه این رتبه بندی از سال 2010 به طور منظم انتشار می یابد، گفت: تا کنون از میان 9 دوره رتبه بندی منتشر شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شرایط حضور در 4 دوره آن را بدست آورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 967722

وب گردی

وب گردی