محققان ایرانی مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات را کسب کردند

مخترعان ایرانی مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات 2018 کانادا را برای ارائه طرح دستگاه بی حسی دندان با امواج رادیوئی را بدست آورند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از فارس، گروهی از پژوهشگران و مخترعان ایرانی بار دیگر توانستند بدرخشند و مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات 2018 کانادا را برای ارائه طرح دستگاه بی حسی دندان با امواج رادیوئی را بدست آورند.

اعضای این تیم شامل الهام رموزی، رضا نصرالهی نرگس آباد و مهرداد فوج لعلی هستند که در سال جاری میلادی موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه برای طرحی دیگر شده بودند.

مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری کانادا در ۱ سپتامبر ۲۰۱۸ در تورنتو برگزار شد. در این مسابقات ۳۲۲ اختراع از ۴۲ کشور جهان از جمله آمریکا،آلمان، روسیه،کره،رومانی،ترکیه و کشور میزبان کانادا شرکت داشته اند.

دستگاه بی حسی دندان با استفاده از امواج رادیوئی توانست رتبه دوم جهان و مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری کانادا(iCan 2018) شود.

این دستگاه با استفاده از پروب اتصالی با مکانیسم تخریب دمایی، بلاک موقت عصبی را ایجاد می کند. از جمله مزیت ها و برتری های این دستگاه می توان به ایجاد بی حسی در فک و نیز سایر اعضای بدن بدون نیاز به تزریق مواد شیمیایی، سرعت عمل بالا و نیز ماندگاری بی حسی در زمان های مختلف اشاره کرد.

شایان ذکر است که در ساخت این دستگاه الهام رموزی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان)، رضا نصرالهی نرگس آباد ، مهرداد فوج لعلی (چهره ماندگار مدیریت و کارافرینی کشور در سال 96) و لیدا خیری (فارغ التحصیل دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی) نیز مشارکت داشته اند.

این دستگاه نمونه مشابه نداشته و مراحل ثبت خود را داخل کشور ایران طی می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969336

وب گردی

وب گردی