نقشه راه درمان زخم پای دیابتی تدوین شد/ درمان سریع و بدون خطا

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نقشه راه درمان زخم پای دیابتی که تدوین شده درراستای درمان سریعتر و بدون آزمون و خطا در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر محسن فاتح در حاشیه سومین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت اظهار داشت: هزینه های درمان انواع زخم از اکثر سرطان ها بیشتر است، همچنین در افرادی که مبتلا به زخم های مختلف هستند مرگ و میر بیشتری نسبت به سرطان دیده می شود.

فاتح با تاکید بر اینکه ما طی سال های اخیر برنامه های مختلفی را روی موضوع زخم و ترمیم بافت متمرکز کرده ایم، گفت: در این کنگره زخم و ترمیم بافت پنلی با موضوع نقشه راه درمان زخم های مختلف را ارائه می کنیم؛ قرار است این نقشه راه را در اختیار مراکز درمانی مختلف قرار دهیم.

وی در خصوص گایدلاین درمان زخم پای دیابتی گفت: این موضوع می تواند به عنوان یکی از ابزارهایی باشد که مسیر رسیدن به تشخیص و درمان زخم های مختلف را برای پزشکان و متخصصان فراهم می کند تا بیماران به راحتی و سریع تر درمان شوند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این نقشه راه مسیری را به متخصصان نشان می دهد که با راحت ترین و بهترین روش به درمان زخم های مختلف بپردازند بدون اینکه آزمون خطایی وجود داشته باشد.

فاتح با بیان اینکه این نقشه راه چندسالی است که در پژوهشکده غدد و متابولیسم به نتیجه رسیده، گفت: با استفاده از این گایدلاین درمان زخم انتخاب می شود و در نتیجه بیمار بهتر و سریعتر از گذشته بدون درصدی خطا بهبود می یابد.

وی با بیان اینکه نقشه راه درمان زخم پای دیابتی بر اساس شرایط کشورمان طراحی شده است، گفت: هر کشوری این نقشه راه را دارد و بر اساس شرایط بومی همان کشور تهیه و به روز رسانی می شود. این نقشه راه بر اساس ویژگی های بهداشتی و درمانی کشورمان طراحی شده است.

به گفته وی این نقشه راه برای ترمیم زخم های پای دیابتی تهیه شده زیرا روند ابتلا به دیابت در کشور ما رو به افزایش است و طبیعتا مشکلات این موضوع باید به این وسیله برطرف شود.

وی با بیان اینکه تا چند سال گذشته مشکلات عفونی در کشور ما آسیب زا بودند، گفت: اما اکنون این مشکلات برطرف شده و به سمت بیماری های غیرمسری رفته ایم که باید بر اساس تغییرات جامعه و پروتکل ها، روش های درمانی مختلفی برای آنها اندیشیده شود.

فاتح با اشاره به آمار افراد مبتلا به دیابت گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۶ تا ۷ درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند که یک چهارم این افراد زخم پای دیابتی را تجربه می کنند از این رو لازم است که روش های درمانی برای این زخم ها در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: برآورد شده سالانه هزار میلیارد تومان هزینه درمان زخم های پای دیابتی در کشور می شود.

گفتنی است، سومین کنگره بین المللی و پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در سالن همایش های رازی تا ششم مهرماه برپاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 971364

وب گردی

وب گردی