دستیابی به فناوری آبگیری از دریا و زلال سازی در کشور بومی‌سازی شد

معاون فنی یک شرکت فعال در زمینه نمک‌زدایی آب گفت: این شرکت با دستیابی به فناوری آبگیری از دریا به روش شفت و گالری و زلال سازی آن با تکیه بر توان داخلی، توانایی تحویل آب زلال به کارخانه آب شیرین کن با حداقل کدورت 5 واحد (NTU) را داراست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی مدرسی معاون فنی شرکت دژاب و فربال بنا در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب با بیان اینکه طی این فناوری، امکان تامین آب زلال از دریا تا 500 لیتر بر ثانیه فراهم شده است، افزود: این شرکت که از سال گذشته به فناوری زلال سازی آب دریا دست یافته توانسته است پروژه آب شیرین‌کن بندرکنگان در استان هرمزگان را به مرحله اجرا و بهره برداری برساند.
پیش از این کشورهای اروپایی و آمریکایی، فناوری اجرای پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا را در اختیار داشتند، که به گفته معاون فنی شرکت شرکت دژاب و فربال بنا، این شرکت توانسته از سال گذشته به عنوان نخستین و تنها شرکت ایرانی با دستیابی به روش شفت و گالری، این فناوری را بومی سازی کند.
مدرسی با بیان اینکه این روش برای اجرا در تمامی شهرها و روستاهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان امکان پذیر است، ادامه داد: در این روش برای احداث یک حلقه شفت با ظرفیت 80 تا 120 لیتر بر ثانیه با توجه به موقعیت جغرافیایی بین 15 تا 20 میلیارد ریال هزینه برپاورد می‌شود که در مقایسه با شرکت های خارجی و دیگر روش‌های داخلی 80 درصد کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد.
او همچنین از توانایی این شرکت در تعبیه ایستگاه‌های پمپاژ ثقلی فاضلاب با استفاده از سازه‌های فرو رونده در محیط شهری خبر داد و گفت: در این فناوری که تنها توسط شرکت ما در کشور قابل اجراست، احداث ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب در محیط های شهری که خطر سپرکوبی وجود دارد، تا عمق 30 متر بدون آسیب به منازل مسکونی و تاسیسات شهری امکان‌پذیر است.
در این فناوری، تمامی مخاطرات از جمله ریزش و تخریب حذف شده و زمان اجرا در مقایسه با روش های دیگر به نصف کاهش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 972587

وب گردی

وب گردی