تسهیلات فرودگاه‌ برای اعزام 50هزار زائر اربعین‌‌/ سهم ایرلاین عراقی ۲۵درصد

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: برای سهولت بیشتر در امر اعزام و پذیرش زائران اربعین، یکی از سالن‌های بخش شرقی ترمینال شماره یک مسافری فرودگاه به پروازهای نجف و بغداد اختصاص یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، علی رستمی‌ با اشاره به آغاز عملیات پروازهای اربعین حسینی از 27 مهرماه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: 7 شرکت هواپیمایی اعزام زائران به عتبات عالیات را برعهده خواهند داشت که از این تعداد 75 درصد زوار با ایرلاین‌های ایرانی و 25 درصد توسط ایرلاین العراقیه به نجف و بغداد منتقل می‌شوند.

او در خصوص خدمات و تسهیلات ویژه فرودگاهی برای پروازهای اربعین گفت: جلسات متعددی با ارگان‌های نظامی، انتظامی، فرودگاهی و گمرک برگزار شد‌ تا اعزام و پذیرش زائران امسال با سهولت بیشتر صورت گیرد.

رستمی ادامه داد: در همین راستا یکی از سالن‌های بخش شرقی ترمینال شماره یک مسافری به طور کامل برای پروازهای این ایام اختصاص داده شده و همکارانی به صورت اختصاصی به عنوان راهنمای مسافر برای حل نیازهای احتمالی زوار در همه بخش‌های این سالن حضور خواهند داشت.

عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: به زوار اربعین حسینی توصیه می‌شود که پیش از حضور در فرودگاه با مراجعه به سایت‌های مربوطه از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود استعلام گرفته و با پرداخت فیش عوارض خروج از کشور به مبلغ 37 هزار و 500 تومان در همه شعب بانک ملی ایران، نسبت به تسهیل روند اعزام و پذیرش همکاری کنند.
رستمی اضافه کرد: تاکنون 400 مجوز پرواز برای انتقال زائران مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صادر شده که پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد طی روزهای آینده افزایش یابد.

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ظرفیت پروازهای بیشتری برای مراسم اربعین دارد، به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد: ایرلاین‌ها در اسرع وقت درخواست‌هایشان را به فرودگاه اعلام کنند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای پروازها انجام گیرد.

او یادآور شد: عملیات پروازهای مراسم اربعین حسینی تا 18 آبان ماه ادامه دارد و برآورد می‌شود امسال حدود 50 هزار نفر از فرودگاه بین‌المللی امام(ره) به عتبات عالیات اعزام گردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973649

وب گردی

وب گردی