حل مشکل دانشجویان پذیرش‌شده پزشکی دانشگاه آزاد طی روزهای آینده

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به راه حل‌های موجود برای رفع مشکل دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد گفت: امیدواریم تا چند روز آینده این مسئله حل شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا عارف با اشاره به مشکل پیش‌آمده برای عده‌ای از دانشجویان در رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد، اظهار داشت: اقدام دانشگاه آزاد، مشکلاتی را در کشور ایجاد کرد؛ چرا که عده‌ای در این دانشگاه ثبت‌نام شدند ولی ثبت‌نام آنها لغو شد لذا کمیسیون آموزش مجلس به صورت فوری و اضطراری جلسه‌ای با مسئولان وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد برگزار کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: قرار شد تا حد امکان با تفاهم این مسئله حل شود چرا که عده‌ای در این زمینه یک حق مکتسبه دارند.

وی بیان کرد: دانشگاه اشتباه کرده است و باید با آن دسته از مدیران و مسئولانی که اشتباه کردند، برخورد شود که البته دانشگاه آزاد چند نفر را در همین ارتباط عزل کرده است.

تا چند روز آینده مسئله حل می‌شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: رسیدگی اولیه به این موضوع به کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش مجلس محول شد که در روزهای آینده این موضوع در جلساتی بررسی خواهد شد و مبنای ما این است که با همکاری سازمان سنجش و وزارت بهداشت مسئله حل شود.

عارف درباره چگونگی حل این موضوع گفت: در حال حاضر برخی ظرفیت‌های خالی وجود دارد که امیدواریم با جابجایی یا اضافه ظرفیت مشکل حل شود؛ ضمن آنکه می‌توان تا حدی از ظرفیت بهمن یا سال آینده مصرف شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص جامعه آماری مبتلا به این موضوع، اظهار داشت: اگرچه ارقامی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اعلام شد، اما از آنجا که برخی نمایندگان نظر دیگری درباره فراوانی دانشجویان داشتند، بهتر است عددی اعلام نشود؛ با این حال امیدواریم تا چند روز آینده این مسئله حل شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 974413

وب گردی

وب گردی