قیام عاشورا نقطه عطفی در وحدت شیعه و سنی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: عاشورا از دل اسلام سرچشمه گرفته است و باور اهل سنت بر این است که امام حسین (ع) به تمامی مسلمین جهان تعلق دارد و تنها برای مذهب خاصی نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیت الله عباسعلی سلیمانی در پنجمین همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت که در سالن اجتماعات منطقه آزاد چابهار برگزار شد، اظهار داشت: عاشورا بر محور شهادت است و اربعین بر محور زیارت قرار داده می شود، بنابراین در اربعین حسینی مشاهده می شود چگونه مسلمانان جهان در کنار هم به زیارت این امام بزرگ می شتابند.

امام جمعه شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه وحدت شیعه و سنی امروز بیش از هر زمان دیگری مستحکم تر شده، افزود: همایش قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت به دنیا نشان می دهد مشترکات دینی مذاهب بین مسلمانان وجود دارد و عاشورا بزرگترین تقابل دینی شیعه و سنی است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در سیستان و بلوچستان ادامه داد: امام حسین علیه السلام برای جلوگیری از ظلم و جور حاکمان زمان خودش قیام کرد، نه به خاطر دنیاطلبی بلکه برای اینکه به دنیا بفهمانند برای مبارزه با ظالمان همواره باید با موضع قدرتمند وارد شد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت رسول در خصوص محبت امان حسین (ع) خاطرنشان کرد: طبق روایات مشترک شیعه و سنی حضرت رسول (ص) محبت امام حسین را برای اهل بهشت دانست و هر کس که این امام بزرگ را دوست نداشته باشد جزو معاندین خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975476

وب گردی

وب گردی