نیلی احمدآبادی: دوره های «کهاد» در  دانشگاه تهران برگزار خواهد شد/ مهارت‌ها را ضمن دوران تحصیل به دانشجویان ارائه می‌دهیم

رئیس دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بحث هایی در زمینه ورود دوره هایی مشابه کهاد به مباحث اصلی آموزشی دانشجویان مطرح شده است تا بتوانیم مهارت ها را ضمن دوران تحصیل به دانشجویان ارائه دهیم. این اقدام طبیعتا مفید تر خواهد بود.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه طرح مهارت افزایی وزارت علوم که در برخی از دانشگاه ها پیگیری می شود، اظهار داشت: ما به جز آموزش های کلاسیک به دانشجویان، باید برنامه های ویژه ای در راستای مهارت آموزی را برای آنان مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: فراهم کردن شرایط آموزشی در راستای مهارت آموزی دانشجویان،‌ بسیار مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: در زمینه اینکه به چه شیوه ای مهارت آموزی را برای دانشجویان لحاظ کنیم بحث ها متفاوتی مطرح شده است؛ دوره های مهارت افزایی را می توان در دوره های رسمی به دانشجویان آموزش داد یا اینکه آموزش مهارت افزایی را می توان به دوران پس از آموزش موکول کرد.

وی اضافه کرد: در زمینه آموزش مهارت افزایی، دوره های کهاد را در دانشگاه تهران تعریف کرده ایم،‌ این دوره ها مجموعه ای از آموزش هایی است که براساس آن دانشجو می تواند از رشته ای دیگر آن را اخذ کند تا بتواند مهارت های لازم را در رشته دیگر به دست آورد.

دکتر نیلی احمدآبادی بیان کرد: در حال حاضر بحث هایی در زمینه ورود دوره هایی مشابه کهاد به مباحث اصلی آموزشی دانشجویان مطرح شده است تا بتوانیم مهارت ها را ضمن دوران تحصیل به دانشجویان ارائه دهیم، این اقدام طبیعتا مفید‌تر خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد:‌ اقدامات لازم در زمینه افزودن دوره های مهارت افزایی ضمن دوران تحصیل انجام شده است، قطعا ایجاد چنین دوره هایی در راستای مهارت افزایی دانشجویان امری لازم و ضروری است.

گفتنی است دوره کهاد دوره آموزشی کوتاه مدت با حداقل 18 و حداکثر 4 واحد است که توسط یکی از گروه ها یا دانشکده ها برای آشنایی دانشجویان سایر رشته های مشمول آیین نامه با آن رشته ارائه می شود.برای جزئیات بیشتر این دوره ها اینجا کلیک کنید.

لازم به ذکر است این دوره علاوه بر دانشگاه تهران،‌ در دانشگاه هایی مانند خواجه نصیر،‌ خوارزمی و غیره در حال اجرا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975853

وب گردی

وب گردی