طراحی پهپاد شناسایی همانند جغد، توسط روسیه

دانشمندان روسی با طراحی پهپاد شناسایی که از لحاظ شکل و نحوه پرواز کردن به شکل جغد است؛ احتمال کشف پهپادهای شناسایی را توسط دشمن کاهش دادند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ساموئل بندت کارشناس مرکز تحلیل آمریکایی « С4ISRNET» آینده استفاده از پهپاد طراحی شده توسط کشور روسیه که به شکل جغد است را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

این کارشناس گفت نام گذاری این پهپاد تصادفی نبوده است؛ زیرا شکل آن کاملاً شبیه پرنده ای است که در آسمان پرواز می کند.

بندت با اشاره به اینکه با ظهور پهپاد های شناسایی پیشرفته کوچک تجهیزات مربوط به کشف و انهدام آن نیز تولید شده افزود: در همین راستا مهندسان به دنبال راه های جدیدی برای افزایش اثر گذاری تجهیزات شناسایی هستند و روسیه در این زمینه به راه های تاثیر گذاری دست یافته است.

پهپاد «جغد» در بخش اروپایی روسیه مورد استفاده قرار می گیرد که در آسمان این منطقه جغد و دیگر پرنده های بزرگ که در خشکی زندگی می کنند زیاد به چشم می خورد. ابتکار جدید روس ها شبیه سازی ماهرانه ای از شکل و نحوه پرواز جغد است که طبیعت این منطقه آن را از کشف شدن حفاظت می کند و طراحی یک وسیله که دارای حسگرهای مختلف بوده و از موتورهای الکتریکی بهره مند از نیروی خورشیدی برای مهندسان کار پیچیده ای نیست.

معمولاً پرندگان کوچک قربانی پرندگان بزرگتر می شوند که این مسئله جغد را تهدید نمی کند.

لازم به ذکر است پهپاد های کوچک در صورت شناسایی شدن به راحتی منهدم می شوند؛ اما در چنین حالتی کشف آن سخت است زیرا نمی توان به راحتی تفاوت آن با پرندگان واقعی را تشخیص داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 976791

وب گردی

وب گردی