تحقق آرزوی سفر ما فوق صوت

یک شرکت آمریکایی با همکاری ناسا، تولید هواپیمای مسافربری ما فوق صوت ایکس 59 را آغاز کرده که سرعت آن به بیش 1500 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پس از پژوهش ها و آزمایشات مختلف، شرکت آمریکایی « لاکهید مارتین » با همکاری ناسا، ساخت هواپیمایی را که برای مسافران نویدبخش سفرهای هوایی ما فوق صوت است، آغاز کردند.

پیش بینی می شود این هواپیما که «ایکس 59» نام دارد، بتواند بدون تولید صداهای آزاردهنده ناشی از شکست دیوار صوتی، به سرعت هایی حیرت آور برسد.

این هواپیما که «فرزند کنکورد» نیز نامیده می شود، برای پرواز در 55 هزار پایی و سرعتی بیش از 1500 کیلومتر بر ساعت طراحی شده است.

شرکت لاکهید مارتین اعلام کرد که با این طرح، سفرهای تجاری مافوق صوت را به واقعیت نزدیک می کند.

پیتر لوسیفیدیس رئیس شرکت لاکهید مارتین تاکید کرد: آغاز ساخت این هواپیما جهشی بزرگ به سوی پروژه ایکس 59 و آینده سفرهای تجاری ما فوق صوت است.

بر اساس اعلام روزنامه دیلی میل انگلیس، لوسیفیدیس افزود: طراحی دراز و باریک این هواپیما کلید تحقق کاهش تولید صدای زیاد است. با آغاز به کار برای ساخت این هواپیما، ساختار آن ما را یک گام به امکان انجام سفرهای ما فوق صوت برای مسافران نزدیک تر می کند.

کارشناسان هواپیما که در این پروژه اشتغال دارند پیش بینی می کنند هواپیمای ایکس 59 پس از جمع آوری اطلاعات کافی برای سفر ما فوق صوت اولین پرواز خود را در سال 2021 انجام دهد.

این هواپیما می تواند مسافت میان لندن و نیویورک را تنها در 3 ساعت بدون تولید صدای آزار دهنده طی کند.

ناسا نیز پیش بینی کرد که ایکس 59 از تکنولوژی هواپیمای کم صدا برخوردار می شود و از پیچیدگی سیستم های کنونی پرواز که از سفر مافوق صوت بر فراز زمین جلوگیری می کند، عبور خواهد نمود.

کارشناسان معتقدند هنگامی که ایکس 59 دیوار صوتی را می شکند مقدار صوت آن بالاتر از 75 دسیبل نخواهد رفت.

در نوامبر جاری ناسا اجرای آزمایشات مربوط به بررسی چگونگی برخورد ساکنان ایالت تگزاس با صدای این هواپیمای جدید را آغاز کرده است.

پیش بینی می شود این هواپیمای اولین هواپیمای تجاری مافوق صوت برای انتقال مسافرات پس از ممنوعیت پرواز کنکورد در 15 سال قبل باشد.

کنکورد از سال 1976 تا سال 2003 در خطوط هوایی به انتقال مسافران پرداخته و به دلیل هزینه زیاد آن، سقوط یکی از آنها در نزدیکی پاریس در سال 2000 و سر و صدای زیاد آن از رده خارج گردید.

کد خبر: 977125

وب گردی

وب گردی