نشاط اجتماعی در مدارس دخترانه تقویت شود

مدیر کل امو زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: نشاط اجتماعی در مدارس دخترانه با اجرای برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی باید تقویت شود.

به گزارش ایسکانیوز، فرحناز مینایی پور در نشست شورای راهبردی امور زنان آموزش و پرورش البرز که روز دوشنبه در سالن کنفراس امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: افزایش برنامه‌های آموزشی با محوریت مهارت‌های زندگی، رشد، دوره بلوغ، روابط بین فردی و گفتگو در کانون خانواده و همکلاسی‌ها در مدارس دخترانه ضرورت دارد. وی برگزاری نشست‌های اجتماعی با حضور مسئولان و اولیای مدرسه با هدف آشنایی دختران با مسئولیت‌های اجتماعی را از دیگر محور‌های مهم آموزشی – مهارتی در مدارس دخترانه کشور برشمرد و افزود: دختران مدیران آینده کانون خانواده و فعال در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و ... هستند که باید از آگاهی لازم را داشته باشند تا ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه بالندگی یک جامعه وابستگی زیادی به سیستم آموزش و پرورش آن دارد گفت: چنانچه تعامل قابل قبول و در حد استانداردی بین اولیای مدارس و دانش آموزان برقرار شود، زمینه رشد آموزشی، شکوفایی خلاقیت‌ها و نخبه پروری و همچنین پرورش فکری، اخلاقی و تربیت اجتماعی و دینی فرزندان آن کشورفراهم می‌شود. مینایی پور یکی از چالش‌های جامعه کنونی ایران را فقدان گفت و گوی بین نسل‌ها ذکر کرد و ادامه داد: باید بستر گفتگو در کانون خانواده را از طریق دانش آموزان دختر در مدارس گسترش داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978110

وب گردی

وب گردی