معرفی اولین گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین

شرکت «سیرین لبز» اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین را با نام « Finney» به بازار عرضه کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز و به نقل از «shiftdelete.net»،برخلاف ادعای شرکت « HTC» که ماه گذشته اعلام کرده بود که گوشی موبایل « HTC Exodus 1» را به عنوان اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین تولید کرده است با این حال در واقع این شرکت «Sirin Labs» بود که اولین گوشی مبتنی بر بلاک چین را با نام « Finney» به بازار عرضه کرده است.

اولین بار در سپتامبر 2017 «فینی» به کاربران گوشی های هوشمند معرفی شد و در ماه می همان سال مشخصات فنی و قیمت «فینی» اعلام شد. برای کاربرانی که با ارز دیجیتال « SNR» که متعلق به شرکت « Sirin Labs» است اقدام به پیش خرید می کردند 100 دلار تخفیف در نظر گرفته شد بود. قیمت گوشی 1000 دلار است.

مشخصات فنی «فینی»

مانیتور 6 اینچ فول HD با فرمت 16:8 و 2160×1080 پیکسل

پردازنده «Snapdragon 845» شرکت کوالکام

6 گیگا بایت رم

128 گیگابایت حافظه داخلی

باتری 3000 mAh

دوربین پشتی دستگاه 12 مگاپیکسل و دوربین جلویی 8 مگا پیکسل هستند. دستگاه مجهز به سنسور فوق امنیتی اثر انگشت است و در آن از سیستم عامل «SIRIN OS » مبتنی بر اندروید استفاده شده است.

یکی از ویژگی های «فینی» که این دستگاه را از سایر گوشی ها متمایز می کند، کیف پول ارزهای دیجیتالی آن است. این کیف پول دیجیتالی که «کیف سرد» نام دارد امکان سرقت «بیت کوین» کاربران این گوشی، توسط هکرها را از بین می برد.

این گوشی مخصوص از ماه آینده در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 978212

وب گردی

وب گردی