واحدهای دانشگاه آزاد در حاشیه خلیج فارس توسعه می یابد/ راه اندازی واحد بین المللی عمان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خبر از راه اندازی واحد بین الملی در عمان را داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی طهرانچی درحاشیه نخستین جشنواره انرژی و مواد در خصوص واحد های بین المللی گفت: واحد بین الملل برای دانشجویان خارجی است و به صراحت اعلام کرده ایم که واحد های بین الملل برای دانشجوی غیر ایرانی است و واحد آکسفورد هم مثتسنی از این امر نیست.

وی افزود: پس از تصویب راه اندازی واحد عمان، در دانشگاه آزاد اسلامی قصد داریم برای دانشجویان حاشیه حوزه خلیج فارس هم در بحث تحصیلات تکمیلی فعال شویم. طبق فرمایشات رهبری که سفارشی به حوزه علم و فناوری دارند، پیشرفت های جمهوری اسلامی باید به کشور های دیگر منطقه منتقل شود. دانشگاه های بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی فضایی برای انتقال دستاورد ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران است.

طهرانچی با اشاره به عدم جذب دانشجویان ایرانی غیر مقیم ادامه داد: کسی که درخارج از ایران زندگی می کند و تابعیت آن کشور را دارند با کسی که مقیم آن کشور است شرایطش متفاوت است. به هیچ وجه در دانشگاه های بین المللی دانشجویان ایرانی جذب نخواهند شد و استاد و شاگرد با یک هواپیما از ایران به واحدهای بین المللی نخواهند رفت.

رییس واحد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: واحد آکسفورد را در آموزش تخصصی فعال نخواهیم کرد. این واحد به عنوان یک درگاه انتقال فناوری ها و دستاورد های فناوری که ثبت بین المللی دارند در عرصه اروپا فعال می شود هم چنین ما به این واحد به عنوان دریچه انتقال فناوری واحد های منطقه ای نگاه می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978702

وب گردی

وب گردی