آینده سرزمین‌ها را انرژی تعیین می‌کند

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: آنچه که آینده سرزمین ها را تعیین می کند، انرژی‌ است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، فرزاد ستاری در مراسم آغاز به‌کار مرکز تحقیقات انرژی این واحد دانشگاهی افزود: در آینده در سطح کل جهان نیاز به انرژی بیشتر خواهد شد و کشوری که به انرژی مسلح باشد، حرف اول را خواهد زد.

وی تأکید کرد: افتتاح مرکز تحقیقاتی اگر پشتیبانی لازم انجام شود برای کل کشور می‌تواند مزیت رقابتی داشته باشد.

ستاری تصریح کرد: لزوم اینکه مرکز تحقیقاتی انرژی راه‌اندازی شود، دیدگاه صرفا مادی نیست و از مزایای بیشتری می توان بهره‌مند شد. بحث انرژی و مرکز تحقیقات در کوتاه مدت جواب نمی دهد و باید دیدگاه بلندمدت به آن داشته باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز گفت: مجوز رسمی مرکز رشد آبان ماه 96 اخذ شد و با توجه به عدم وجود مراکز تحقیقاتی در استان ما نسبت به استان های دیگر در راستای پتانسیل های موجود، مقرر شد مرکز تحقیقات انرژی و آب را در اولویت برنامه‌ها قرار دهیم.

علی راهنمایی افزود: همچنین برای مرکز تحقیقات تمدن اسلامی که متولی آن نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل است، مجوز رسمی صادر شده است.

وی بیان کرد: 4 مرکز تحقیقاتی مصوب در واحد اردبیل داریم و بیزینس پلن گردشگری هم در واحد سرعین آماده شده که متناسب با پتانسیل های این شهرستان در حال اتمام است و مقرر شده است تا یک سال آینده 4 تا مرکز تحقیقاتی در استان داشته باشیم.

او گفت: وقتی یک واحد تحقیقاتی برای یک واحد تأسیس می شود، محدود به آن نمی شود و تمام دانشجویان و هیات علمی و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی استان می توانند در آن فعالیت کنند و مرکز موظف به حمایت از آنهاست.

راهنمایی افزود: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تاکید بر داشتن مرکز تحقیقاتی در تمامی واحدهاست و همکاران در خصوص ظرفیت منطقه، مطالعه می کنند که امیدواریم پس از طی مراحل مقدماتی شاهد تأسیس این مراکز در واحدها هم باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه انرژی؛ آب، باد و برق در تمامی زمینه ها در دانشگاه متخصص داریم و سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی باید به این متخصصان اعتماد کنند و طرح ها را مورد حمایت قرار دهند.

کد خبر: 989046

وب گردی

وب گردی