دانشجوی ایرانی باید مطالبه‌گر باشد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان متخصص و پرتلاش ما با اراده و توکل خود زمینه پیشرفت های نظامی کشور را مهیا کردند تا بتوانیم در مقابل دشمنان به خوبی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع پرشور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اذعان کرد: شهدای دانشجو در 16 آذر سال 1332 نهالی را غرس و با خون خود آبیاری کردند که بعد از گذشت 65 سال ثمرات جان‌فشانی آن عزیزان را به خوبی در کشور، منطقه و در میان کشورهای آزاده دنیا می‌بینیم.

محمد مهدی زاهدی افزود: هدف این شهدا استکبارستیزی و مقابله با ظلم و بی عدالتی بود و امروز خوشبختانه این جریان تبدیل به درخت تنومند مقاومت در جهان شده است.

وی با اشاره به مستحکم بودن اراده جریان مقاومت در راه آرمان‌ها گفت: موجب افتخار همه ما است که دانشجوی مسلمان ایرانی پرچمدار این نهضت در دنیا قلمداد می شود.

زاهدی تصریح کرد: جریان دانشجویی در تمام مراحل شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقطه قوت جریان اصیل انقلابی و دانشجویی محسوب می شود.

وزیر اسبق علوم و تحقیقات فناوری با اشاره به رشادت شهدای دانشجویی مانند شهید علم الهدی در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دانشجویان متخصص و پرتلاش ما با اراده و توکل خود زمینه پیشرفت های نظامی کشور را مهیا کردند تا بتوانیم در مقابل دشمنان به خوبی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به قوی ترین کشور منطقه و حتی بخش‌هایی از دنیا تبدیل شده که متکی به فناوری های بومی حاصل از تلاش دانشمندان و دانشجویان مسلمان انقلابی است.

زاهدی گفت: جریان دانشجویی همواره همراه و همسو با مردم گام برداشته است و برای دفاع از کشور جریان سازی می‌کند و ما افتخار می‌کنیم که دانشجوی ایرانی پرچمدار عدالت‌خواهی و استکبارستیزی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات مطرح شده توسط نماینده دانشجویان اذعان کرد: دانشجوی ایرانی باید مطالبه‌گر باشد و مسئولین باید با افتخار از این مطالبه‌گری استقبال کنند و به دردمندی این جوانان پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از دولتمردان گوش شنوایی ندارند و با کوچکترین انتقاد جریان دانشجویی دچار هراس می‌شوند و اجازه مطالبه‌گری و پرسمان را به دانشجویان نمی‌دهند.

زاهدی تاکید کرد: متاسفانه جریانی در کشور درصدد تطهیر آمریکا بوده، اما نمی دانند جنایات آمریکا در قبال مردم ایران به قبل از انقلاب برمی‌گردد.

رئیس سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ذکر تعدادی از خیانت‌های شکل گرفته در دوران پهلوی توسط کشورهای غربی بخصوص آمریکا گفت: هیچ زمان خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی و آمریکا را در قبال مردم ایران فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران بزرگترین تناقض دولتمردان این کشور در قبال ادعای حمایت از حقوق بشر است.

زاهدی با تاکید بر شکل گیری تضاد طبقاتی شدید در جامعه آمریکایی افزود: دولتمردان آمریکایی حتی در قبال ملت خود نیز رحم ندارند که نسل کشی گسترده سرخپوستان بهترین دلیل برای خیانت آمریکا در قبال شهروندان خودش است.

عضو هیات علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: متاسفانه انختابات مجلس شورای اسلامی در کشور ما بصورت منطقه‌ای و شهری برگزار می‌شود و این موضوع ضربه‌ای سنگین به کشور وارد می‌کند چراکه نمایندگان نمی‌توانند به منافع کلی کشور رسیدگی کنند.

وی افزود: باید جریان دانشجویی در زمینه اصلاح نظام انتخاباتی کشور مطالبه‌گری کند و بهترین شیوه برای مدیریت سیاسی کشور حزبی شدن انتخابات است تا احزاب بتوانند منافع بخش بیشتری از مردم را پیگیری کنند.

زاهدی تصریح کرد: هیچ کدام از مسئولین و رئیسان جمهور ما بعد از دوره مدیریت هیچ گونه پاسخگویی نسبت به عملکرد خود ندارند اما اگر نظام انتخاباتی ما حزبی باشد قطعا احزاب پاسخگوی خوبی در برابر مردم خواهند بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال نماینده دانشجویان بسیجی پیرامون عملکرد وی در قبال مفاسد عنوان کرد: در مساله کشف و برخورد قضایی با فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان نخستین بار این پرونده را منتشر کردم.

وی افزود: بیش از 13 هزار و 500 میلیارد تومان وام توسط مسئولین این صندوق به افراد نورچشمی پرداخت شد که بیش از 9 هزار میلیارد آن تا امروز قابل وصول نیست.

زاهدی اظهار کرد: بسیاری از مفاسد با سوءاستفاده از قدرت و رابطه‌های خود پیام‌هایی را مبنی بر عدم پیگیری این پرونده برای ما ارسال می‌کردند درحالیکه نمی دانستند حاضریم در راه حفظ ارزش‌ها و دفاع از حق مردم از جان خود نیز بگذریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در گوشه‌ای از این پرونده شاهد سواستفاده مسئولین وقت صندوق از معتادان و کارتن خواب‌ها در جابجایی مبالغ هنگفت بودیم که حتی این کارتن خواب ها هم از آن خبر نداشتند.

وی با تاکید بر این موضوع که در جمهوری اسلامی نباید هیچ فرقی بین مردم در استفاده از امکانات باشد تصریح کرد: باید مبارزه با فساد را از اطرافیان دولتمردان ارشد کشور شروع کنیم تا بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

زاهدی با عنوان اینکه یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس پیگیری حقوق از دست رفته مردم است گفت: در راستای دفاع از حق مردم استان نیز پیگیر مفاسد شکل گرفته هستیم و دانشجویان باید در این زمینه نیز مطالبه گری کنند.

رئیس سابق مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از قوه قضائیه و بخصوص دادگستری استان کرمان می‌خواهم در اسرع وقت به پرونده این شرکت‌ها وارد شوند تا حق مظلومان تضییع نشود.

زاهدی خاطرنشان کرد: در بحث پیگیری وضعیت معیشتی مردم، بیکاری جوانان و افزایش نرخ دلار به عنوان تنها نماینده استان کرمان حاضر به طرح سوال از رئیس جمهور شدم و به عنوان یک مطالبه‌گر حقوق مردم همواره صدای رسایی خواهم داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: به عنوان یک معلم کوچک دانشگاه همواره با مردم صادق بودم و خود را خادم کوچک ملت می دانم.

کد خبر: 989472

وب گردی

وب گردی