آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی جزو برترین های منطقه است

مدیرکل استاندارد استان اردبیل آزمایشگاه ها و دستگاه های آزمایشی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را جزو برترین ها در منطقه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، هاشم علایی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی اظهار کرد: اداره کل استاندارد آماده همکاری برای استفاده از این امکانات برای اعتلای فعالیت های استانداردسازی است.

وی افزود: انجام امور مربوط به استاندارد در آزمایشگاه و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از لحاظ هزینه و زمان برای صاحبان صنعت نیز بسیار مهم و حیاتی است.

علایی بیان کرد: یکی از مسائلی که استاندارد روی آن کار می کند به‌کارگیری همکار آموزشی است که در این زمینه استفاده از استادان دانشگاه برای ارتقای سطح کیفی مدیران کنترل کیفی مهم و ضروری است.

وی راه اندازی دفتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد اسلامی و محقق اردبیلی برای اولین بار در کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: هدف از راه اندازی دفتر استانداردسازی ارتقای تعامل صنعت و دانشگاه است که مشارکت دو مجموعه در تدوین پروسه ای کاملا فنی است.

علایی اظهار کرد: ایران از لحاظ کیفی بودن تولیدات در بین 162 کشور رتبه 20 را دارا بوده و در آسیا در رتبه سوم قرار دارد و این نشان از نگرش علمی و فنی سازمان استاندارد است و امیدواریم با حضور دانشگاه ها این جایگاه تقویت شود.

اسحاق رسولی: ورود به صنعت و فناوری رمز بقای دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل رمز بقای دانشگاه را در ورود به صنعت، فناوری و کارآفرینی دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اسحاق رسولی در جلسه انعقاد قرارداد همکاری با اداره کل استاندارد استان اردبیل، اظهار کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی به سمت صنعت، کارآفرینی و فناوری است و تاکنون در زمینه آموزش و پژوهش به نحو مطلوب عمل کرده است.

وی گسترش مراکز تحقیقاتی را از جمله برنامه های تحقیقاتی این واحد دانشگاهی معرفی کرد و افزود: چهار مرکز تحقیقاتی انرژی، آب، گیاهان دارویی و تاریخ تمدن اسلامی مجوز گرفته و در حال فعالیت بوده و سعی و اهتمام بر این است که مشکلات جامعه در این حوزه های تحقیقاتی، چاره اندیشی شود.

کد خبر: 990267

وب گردی

وب گردی