دانشگاه شریف دریاچه ارومیه را احیا می کند

رئیس سازمان محیط زیست گفت : با وجود اینکه می گفتند دریاچه ارومیه در حال نابودی است اما با همکاری دانشگاه شریف در حال احیای این دریاچه هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، عیسی کلانتری در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در محل نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: بر اساس شرایط محیط زیست باید دو سوم صنعت رو به تعطیلی برود. این مشکلات عمدتا توسط صنایعی صورت می گیرد که بزرگترین پژوهشگاه ها را دارند.
وی ادامه داد: برخی صنایع روزانه چندین هزار بشکه نفت می سوزانند و بیش از 400 هزار بشکه نفت تولید می کنند اما 1.5 میلیون بشکه آن در داخل و 400 هزار بشکه در خارج از کشور سوخت می شود.
به گفته معاون رئیس جمهوری، زندگی مردم توسط دو شرکت خودروساز دچار مشکل شده است. تیرماه امسال تهران باید شش روز تعطیل می شد و زندگی مردم با این آلودگی ها به دلیل طرح های ناقص دچار مشکل شده است.
کلانتری تاکید کرد: ایران بعد از روسیه بیشترین شدت انرژی را دارد اما در مقابل بزرگترین هدر دهنده انرژی است.
وی تاکید کرد: ایران بزرگترین مصرف کننده آب تجدید پذیر در دنیا است اما بیش از 110 درصد این آب را استفاده می‌کنیم درحالی که سهم مجاز 40 درصد است.
کلانتری افزود: دانشگاه ها باید مصیبت هایی را برطرف سازند که ما با تصمیم گیری های اشتباه و عوام فریبانه بر سر کشور آورده ایم و لازم است مقابل تصمیم گیری های آینده بایستند. در جهان سوم، سیاستمداران به خود فکر کرده و دانشگاهیان باید جرأت و جسارت پیدا کنند و وارد عمل شوند.

خبر آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 990888

وب گردی

وب گردی