افزایش تولید 20 درصدی در فازهای 15 و 16

 پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای انجام تعهدات و رسالت خود برای تأمین حداکثری گاز مصرفی کشور، همچنین ارزش آفرینی روز افزون در راستای رشد اقتصادی، از ابتدای سال جاری و به دنبال برنامه ریزی های انجام شده قبلی، اقدامات مؤثری در این راستا انجام داده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احمد ولی پور؛ سرپرست پالایشگاه ششم این پالایشگاه در سه ماهه سوم سال جاری به میزان متوسط 7.5 میلیون متر مکعب در روز به نسبت سه ماهه دوم امسال خوراک بیشتری دریافت کرده است.
ولی پور می گوید: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای افزایش ظرفیت پالایشگاه راه اندازی کمپرسور بازیافت گازهای سبک( OFF GAS COMP ) در فاز 15 و برنامه ریزی برای راه اندازی کمپرسور مشابه در فاز 16 طی ماه های آینده است.
به گفته وی، با راه اندازی هر کدام از این کمپرسورها روزانه 0.3 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید پالایشگاه اضافه می شود. همچنین از ارسال این گاز به فلر نیز جلوگیری می شود.
ولی پور کاهش مصرف سوخت به میزان تقریبی 0.2 میلیون متر مکعب در روز را از اقدامات دیگر در این استا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به طراحی باید سوخت بویلرها از بخشی از گازهای ارسالی به سمت فلر استفاده می شد که با توجه به تکمیل نبودن این بخش باید سوخت مورد نیاز بویلرها به صورت مجزا تأمین می شد.
وی افزود: در حال حاضر با تغییر برنامه های ابزار دقیقی و کنترلی توسط نیروهای پالایشگاه سوخت مورد نیاز بویلرها از همین مسیر تأمین شده و علاوه بر جلوگیری از سوختن 20 تن گاز حجم گاز کمتری به سمت فلر می رود.
گفتنی است؛ این اقدامات بزرگ و مؤثر در مجموع باعث افزایش تولید و تزریق گاز به خط سراسری به میزان تقریبی 9 میلیون متر مکعب در روز یعنی بیش از 20 درصد افزایش تولید نسبت به سه ماهه دوم سال جاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991489

وب گردی

وب گردی