دانشگاه‌ها، از ظرفیت های استان ها برای درآمدزایی و تامین بودجه پژوهشی خود استفاده کنند

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: در حال حاضر دانشگاه هرمزگان با توجه به ظرفیت های متعدد استان، در حوزه های نفت و گاز و همچنین دریا درآمدزایی های موثری داشته است و توانسته ارتباط نسبتا خوبی با صنایع مختلف کشور برقرار کند.

دکتر علی اکبر شیخی فینی رئیس دانشگاه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ دانشگاه هرمزگان با توجه به گروه نیازها و هزینه های موجود قطعا کافی نیست؛ اما نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد رشد داشته است که امیدواریم افزایش یابد.

وی ادامه داد: حدود ۱۵ درصد بودجه کل دانشگاه به بخش پژوهش اختصاص می یابد؛ اما با توجه به این که اخیرا، تمرکز دانشگاه ها بر فناوری و پژوهش است‌، به همین دلیل، ما سعی کرده ایم از درآمدهای اختصاصی دانشگاه که با توجه به ویژگی های بومی و جغرافیایی استان کسب می کنیم، به بخش تحقیقات و پژوهش اختصاص دهیم.

شیخی فینی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه هرمزگان با توجه به ظرفیت های متعدد استان، در حوزه های نفت و گاز و همچنین دریا درآمدزایی هایی انجام داده است و توانسته ارتباط نسبتا خوبی با صنایع مختلف داشته باشد که در این راستا قصد داریم همکاری های بیشتری را با نهاد ها و مسئولان مربوطه داشته باشیم‌.

وی افزود: دانشگاه هرمزگان، در زمینه درآمدزایی و ارتباط با صنعت توانسته دستاوردهای خوبی کسب کند و بخش پژوهش و فناوری دانشگاه را نیز تقویت کند.

شیخی فینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر چه مواردی مانند بودجه، درآمدهای اختصاصی و همچنین امکانات رفاهی، آموزشی و تحقیقاتی از ملزومات پیشرفت سطح علمی و پژوهشی دانشگاه هاست؛ اما در کنار آن، مدیریت مناسب، ایجاد انگیزه و همچنین حمایت های معنوی می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد که امیدواریم مسئولان و نهادهای مربوطه از تمامی ابعاد، این موضوعات را بررسی و درصدد حل آن، تمامی توان خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 991796

وب گردی

وب گردی