دانشگاه آزاد اسلامی باید تأثیرگذار و فرهنگ ساز باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به لحاظ فرهنگی و تربیتی باید بتواند دانشگاهی تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد شهرکرد، پانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در واحد شهرکرد به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر کلانتری در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از اساس میوه انقلاب اسلامی است و امسال که چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود. دانشگاه آزاد اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مسئولان، شجره طیبه ای است که به بار نشسته و نقش بزرگی از آموزش کشور را عهده دار است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای حدود یک میلیون و 400 هزار دانشجو، 30 هزار عضو هیأت علمی و 40 هزار کارمند است که به لحاظ فرهنگی یکی از مراکز بزرگ فرهنگی کشور به شمار می رود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید در حوزه علم پیشتاز باشد و در مرزهای دانش حرکت کند. در حوزه آموزش باید واجد همه استانداردهای لازم و مورد نظر انقلاب اسلامی باشد و به لحاظ فرهنگی و تربیتی باید بتواند دانشگاه تأثیرگذار و فرهنگ ساز باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نقش بزرگی در حوزه آموزش عالی کشور دارد که امیدواریم با همت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی بتوانیم در این مسیر به درستی گام برداریم.

دکتر مظاهر نیکخواه دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: ارتقای سطح آموزش، نظم بخشی به حوزه‌های مختلف و جذب رشته‌های کارآمد از اهداف حوزه آموزشی و صرفهجویی، اجرای عدالت، بهره گیری از منابع و ظرفیت‌ها و وجود شفافیت مالی از اهداف حوزه مالی و ارتقای سطح پژوهش، جهت بخشی فعالیت‌های پژوهشی در جهت رفع نیازهای ملی و منطقه‌ای، بهره گیری از توان اعضای هیأت علمی و دانشجویان و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت از اهداف حوزه پژوهشی در یک سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: واگذاری بخشی از زمین مزرعه آموزشی و تحقیقاتی واحد شهرکرد به مرکز رشد، خرید زمین برای بنای ساختمان آموزشی پردیس لردگان و مشخص شدن اعضای شورای اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری از دیگر مصوبات پانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 992270

وب گردی

وب گردی