ضرغامی: دانشگاه آزاد اسلامی  در علم رباتیک جایگاه بین المللی دارد

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: دانشگاه آزاد، دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف علمی و برخی فناوری‌‌ها داشته که موفقیت‌ این دانشگاه در علوم گوناگون از جمله علم رباتیک بیانگر جایگاه محکم این دانشگاه در عرصه داخلی و بین‌‌المللی است.

سید عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه عدالت آموزشی در کشور گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به اینکه یک نهاد انقلابی و متولد نظام مقدس جمهوری اسلامی است، در طول سال‌‌‌های مختلف از زمان تاسیس تا به امروز، خدمات بسیاری انجام داده که قطعا با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که دارد از توانایی‌‌‌های بالقوه بیشتری در درون خود برخوردار است و بدون شک، از فضای کافی برای حرکت رو به جلو بهره‌‌مند است که با توجه بیشتر مسئولان امر به جایگاه حقیقی خود خواهد رسید.

وی افزود: دانشگاه آزاد از زمان تاسیس تا به امروز خدمات و دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف علمی و برخی فناوری‌‌ها داشته که حتی در عرصه بین المللی و جهانی هم مطرح شده و موفقیت‌های این دانشگاه در علوم گوناگون از جمله علم رباتیک و کسب مقامات برتر این رشته توسط دانشگاه آزاد، بیانگر جایگاه محکم و کارآمد این دانشگاه در عرصه داخلی و بین‌‌المللی، خصوصا در حوزه این علوم است.

ضرغامی در ادامه درباره گستردگی دانشگاه آزاد در دورترین و محروم ترین نقاط ایران از زمان تاسیس تا به امروز، متذکر شد: یکی از دستاوردهای قابل توجه و غیر قابل انکار دانشگاه آزاد اسلامی، گستردگی و حضور این دانشگاه در تمام نقاط ایران است تا جایی که با افزایش واحدهای مختلف دانشگاهی در محروم‌‌ترین نقاط کشور منجر به توسعه عدالت آموزشی در کشور شده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پایان تاکید کرد: گستردگی دانشگاه آزاد در کل کشور منجر شد تا بسیاری از افراد در مناطق کم برخوردار امکان ادامه تحصیل یافته و دیگر به دلیل محدودیت پذیرش در دانشگاه‌‌های دولتی، افراد علاقه‌‌مند به تحصیل از کسب تحصیلات عالیه باز نمانند و به این ترتیب میزان افراد تحصیلکرده در کشور افزایش یافت.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران (اولین) و جهان (پنجمین) است. این دانشگاه، در اردیبهشت ۱۳۶۱ تأسیس شد و امروزه در بسیاری از شهرهای ایران دارای مراکزی است و در رتبه بندی موسسات معتبر بین المللی، برترین دانشگاه ایران محسوب می‌‌شود‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 993088

وب گردی

وب گردی