فحص: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ لبنان است

نماینده جنبش امل لبنان در ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ شیعیان لبنان است، تاریخ به ما ثابت کرده است که لبنانی‌‌ها با ایرانیان هم‌سرنوشت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش بین المللی «ظرفیت انقلاب اسلامی؛ کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران» صبح امروز (چهارشنبه) در‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام برگزار‌ شد.

صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در ایران گفت: اکنون در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی هستیم، باید پیش از این پیروزی را به رهبر انقلاب و مردم تبریک بگوییم. باید از دانشگاه آزاد اسلامی علی‌الخصوص واحد یادگار امام که این مراسم را برگزار‌ کرده است، صمیمانه تشکر کنم.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید مقاومت به معنای مبارزه با ستم و اشغالگری است. مقاومتی که ما از آن سخن می‌گویم ریشه در آموزه های دینی ما دارد. ما باید مقاومت را از امام حسین علیه السلام یاد بگیریم که در معرض ستم قرار داشتند. ما از‌ ایشان یاد گرفتیم که باید فرزندان را نثار کنیم اما ظلم و ذلت را نپذیریم.

صلاح فحص قائم مقام جنبش امل لبنان در ایران، گفت: مشروعیت بخشیدن به مقاومت در برابر ستم در آیات قرآن آمده است، در سال ۴۸ نظامی در فلسطین تشکیل شد و این کشور را اشغال کرد، این رژیم به بهره گیری از حمایت های خارجی، جنجال‌های زیادی را بر ضد ما انجام داد.

وی اضافه کرد: در دوران امام موسی صدر با این شعار که «اسرائیل شر مطلق است و تعامل با آن حرام است»، جوانان و بزرگسالان را برانگیخت و می‌گفت هر وقت با دشمن صهیونیستی روبه‌رو شدید با سنگ و دندان با او بجنگید.

صلاح فحص افزود: امام موسی صدر با همکاری دکتر چمران مقاومت را در برابر دشمن صهیونیستی پایه‌گذاری کردند. امام موسی صدر شهید چمران قصری را تربیت کرده که در آزادی بخشی لبنان نقش موثری را ایفا کردند.

وی تاکید‌ کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ شیعیان لبنان است، تاریخ به ما ثابت کرده است که لبنانی‌ها با ایرانیان هم سرنوشت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994778

وب گردی

وب گردی