ارائه خدمات به کاروان راهیان نور توسط واحدهای دانشگاه آزاد استان خوزستان

دبیر شورای هماهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گفت: برپایی غرفه، برگزاری مراسم معنوی، روایتگری جنگ، راهنمای زائر، خدمات درمانی و پزشکی، تولید و انتشار بسته‌های فرهنگی و... از جمله خدمات واحدهای دانشگاه آزاداسلامی خوزستان به زائران راهیان نور است.

محسن فروتن دبیر شورای هماهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص راهیان نور جنوب، گفت: اردوهای راهیان نور یک موج بزرگ فرهنگی است که پایه و رکن اصلی آن نوجوانان، جوانان و نسل های چهارم انقلاب هستند و درخواست ‌های بیشتر از حجم تعیین شده برای این سفر نشان‌دهنده شور عشق فرزندان این سرزمین برای شناخت تاریخ و فرهنگ مقاومت است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور در پاییز و زمستان هر ساله در مناطق جنگی، تصریح کرد: به رسم هر سال در پاییز و زمستان تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر دانشگاه‌های کشور برای دیدن مناطق عملیاتی و یادمان شهدا به سمت خوزستان عازم می‌شوند که شاید اندکی با یاد آن‌ روزها آشنا شوند.

وی هدف از اردوهای راهیان نور را آشنایی قشر نوجوان و جوان با فرهنگ مقاومت و شهادت برشمارد و بیان کرد: اردوهای راهیان نور دانشجویی امسال نیز مانند سال‌ های گذشته با همان شور و اشتیاق از اواخر بهمن‌ماه آغاز و تا انتهای اسفندماه ادامه دارد.

فروتن با اعلام اینکه با مسئولین بسیج دانشجویی واحدهای سراسر استان خوزستان به دلیل میزبانی این استان از دانشجویان و زائران راهیان نور، جلسات متعددی را برگزار کردیم، گفت: ثبت نام دانشجویی در دانشگاه های استان خوزستان به دلیل نزدیکی و بازدید راحت در طول سال از مناطق جنگی، با استقبال خوب و گسترده مواجه نیست. به منظور رفع این مساله جلسات متعددی در راستای برگزاری ویژه مراسم برای جذب دانشجویان برگزار کردیم.

در ادامه دبیر شورای هماهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: بسیج دانشجویی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان هر ساله برای دوران راهیان نور و اربعین برنامه های ویژه را برگزار می کند. در کنار مراسم گوناگون واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه خدمات در حوزه های مختلف و در قالب خادم می پردازند.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه، برگزاری مراسم معنوی، راوی گری، راهنمای زائر، خدمات درمانی و پزشکی، بسته های فرهنگی و... از جمله خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان است؛ اما نقش آفرینی دقیق واحد ها طی هفته آینده تعیین می‌شود.

فروتن با تاکید بر هماهنگی در ارائه خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در استان، تصریح کرد: واحد آبادان به دلیل نزدیکی به منطقه در بحث روایتگری مناطق علملیاتی ورود پیدا می کند، واحد هویزه اقدام به برپایی نمایشگاه محتوایی از دفاع مقدس خواهد کرد، واحد اهواز ایستگاه های فرهنگی در مناطق جنگی برپا می کند در راستای پاسخگویی به سوالات دانشجویان پیرامون مباحث دفاع مقدس، برپایی ایستگاه های پزشکی نیز توسط سایر واحدها صورت می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 996451

وب گردی

وب گردی