مدیریت 400 شرکت دانش‌بنیان توسط بانوان

مشاور امور بانوان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در سال‌های اخیر مشارکت زنان در اقتصاد دانش بنیان رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. به گونه‌ای که از 4 هزار و 70 شرکت دانش‌بنیان حدود ۴۰۰ شرکت توسط بانوان مدیریت می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زینب حمیدزاده مشاور امور بانوان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست «دستاوردهای حوزه زنان و خانواده در چهل سالگی جمهوری اسلامی ایران» گزارشی از روند حضور و پیشرفت بانوان در اکوسیستم نوآوری و فناوری ارائه داد.

وی با اشاره به آخرین گزارش شکاف جنسیتی که در سال ۲۰۱۸ توسط مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده است بیان کرد: حضور زنان در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی با مردان برابر است.

حمیدزاده با تاکید بر افزایش مشارکت زنان در اقتصاد دانش بنیان افزود: از میان ۴۰۷۰ شرکت دانش بنیان، حدود ۴۰۰ شرکت توسط بانوان تاسیس و مدیریت می گردد. همچنین تعداد استارتاپ های موفق بانوان هر روز در حال افزایش است.

حمیدزاده در ادامه با اشاره به ظرفیت های برنامه بازگشت متخصصان خارج از کشور افزود: از میان یک هزار و 109 نخبه بازگشته به کشور در قالب این برنامه ۲۲۰ نفر بانوان هستند. تمهیداتی در راستای افزایش بازگشت بانوان متخصص و نخبه در نظر گرفته شده است.

مشاور امور بانوان معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین عنوان کرد: برنامه ای با عنوان «برنامه توان افزایی بانوان فناور و خلاق» توسط بخش امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده است. این برنامه در سه محور الگوسازی، ایجاد زیرساخت و شبکه سازی به ایجاد بستر مناسب جهت حضور هرچه بیشتر زنان فناور و خلاق در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور می پردازد.

این نشست توسط وزارت امور خارجه در محل مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار شد که در آن سفرا و دیپلمات های مقیم تهران حضور داشتند. معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان، فریده اولادقباد رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، دهقانی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، زهراآیت اللهی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و فروزنده ودیعتی مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 996758

وب گردی

وب گردی