گام بلند وزارت ارتباطات در شفاف‌سازی فرآیند امور مالی

مدیرکل امور مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال‌های گذشته به‌عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابزارهای نوین الکترونیکی عقب بودیم ولی در حال حاضر می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که از بابت دولت الکترونیکی جلوتر از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی اجرایی هستیم.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، علیرضا واحدپور فرد، ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، با اشاره به دریافت تندیس بلورین در نهمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار دوره جایزه ملی مدیریت مالی در سال‌های 93، 94، 96 و 97 شرکت کرده است که در هر چهار دوره موفق به دریافت تندیس بلورین شده است.

وی افزود: برگزاری جایزه ملی مدیریت مالی ایران که یک تشکل غیردولتی و اعضای آن متشکل از مدیران دولتی و غیردولتی است از سال ۱۳۸۹ باهدف بهبود و ارتقا سطح مدیریت مالی و اقتصادی در شرکت‌ها و سازمان‌های و ارگان آغازشده است.

مدیرکل امور مالی وزارت ارتباطات ادامه داد: این تشکل غیردولتی به ارزیابی اقدامات مالی شرکت‌کنندگان می‌پردازد و بر اساس آن از منتخبین با اعطای تندیس‌های زرین، سیمین و بلورین تقدیر می‌کند.

وی بابیان اینکه وزارت ارتباطات در سال جاری شرایط دریافت تندیس زرین را داشت گفت: برخی اطلاعات درباره اقدامات مالی ما به‌موقع در اختیار کارشناسان و ارزیابان جایزه ملی مدیریت مالی قرار نگرفت که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد قطعاً وزارت ارتباطات نائل به دریافت تندیس زرین می‌شد.

واحدپور در ارتباط با اقداماتی که در صورت اطلاع کارشناسان جایزه ملی مدیریت مالی، وزارت ارتباطات را نائل به دریافت تندیس زرین می‌کرد گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نخستین دستگاه اجرایی دولتی است که توانسته کل فرآیند گردش امور مالی را از ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها تا ستاد وزارتخانه را به‌صورت الکترونیکی انجام دهد.

وی افزود: در بهمن‌ماه امسال هم کار ویژه‌ای که مدیریت مالی وزارت ارتباطات انجام داد، بازهم جزو نخستین‌ها در میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی در کشور محسوب می‌شود و آن حذف فیزیکی چک بود.

مدیرکل امور مالی وزارت ارتباطات بابیان اینکه در حال حاضر کلیه فرآیند امور مالی وزارت ارتباطات به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر کلیه پرداخت‌های وزارت ارتباطات از طریق سیستم توکن بانک مرکزی انجام می‌شود و در راستای تأکیدات مقام وزارت گام بلندی برای شفاف‌سازی امور مالی برداشته‌شده است که الکترونیکی کردن کلیه فرآیند امور مالی از مرکز هزینه تا پرداخت‌ها در همین راستا است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌های دولتی باشد که با در نظر گرفتن شرایط امنیتی از طرق همکاری با سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر اقدام به رفع نقاط ضعف‌های امنیتی کرده است و امروز با اطمینان کلیه مبادلات مالی وزارت ارتباطات به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

واحد پور تأکید کرد: متأسفانه ما در سال‌های گذشته به‌عنوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابزارهای نوین الکترونیکی عقب بودیم ولی در حال حاضر می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که از بابت دولت الکترونیکی جلوتر از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی اجرایی هستیم.

مدیرکل امور مالی وزارت ارتباطات خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم در راستای تأکیدات مقام وزارت برای شفاف‌سازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلیه اطلاعات درباره حقوق و دستمزد مدیران وزارتخانه را در سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، مدیران و کارکنان سازمان اداری و استخدامی کشور بارگذاری کردیم که این نیز یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیریت مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه ساماندهی اموال یکی دیگر از اقدامات مهم مدیریت مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 97 بود گفت: چندین سال بود که در اموال وزارت ارتباطات مغایرت‌هایی مشاهده می‌شد که نیاز به کنترل مجدد بود و امسال از طریق امین اموال وزارتخانه طی یک برنامه شش‌ماهه بیش از ده هزار اموال مورد بازبینی قرار گرفت و رفع مغایرت شد.

واحدپور افزود: تعیین تکلیف زمین‌ها و ساختمان‌های مورد اختلاف با شرکت و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات با کمک اداره کل اموال دولتی وزارت اقتصاد و دارایی و به حداقل رساندن مغایرت‌ها از دیگر اقدامات مهم مدیریت مالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 97 بود.

وی تأکید کرد: تکمیل اجرایی کردن حسابداری تعهدی و خارج شدن از حسابداری نقدی به‌عنوان نخستین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی که موردتقدیر وزارت اقتصاد هم قرار گرفت از دیگر اقدامات مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که قطعاً اگر جایزه ملی مدیریت مالی از این اقدامات مطلع می‌شد این وزارتخانه را شایسته دریافت تندیس زرین معرفی می‌کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 997875

وب گردی

وب گردی