تدوین و اجرای برنامه راهبردی نظام ملی سلامت الکترونیک ایران

رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت نسخه نویسی الکترونیک، گفت: برای راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک، باید علاوه بر ایجاد زیرساخت و بستر فنی، بر آموزش، فرهنگ سازی و تغییر رفتار در پزشکان نیز تاکید شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سیدمحمود تارا، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور بیان کرد: هر برنامه ای در نظام الکترونیک سلامت، دارای ابعاد مختلفی است که بخش درمان، بیمه و IT از محورهای اصلی و ثابت آنها محسوب می شود.

وی افزود: در راستای ارتقا و توسعه خدمات الکترونیک سلامت، از سه سال قبل، "برنامه راهبردی نظام ملی سلامت الکترونیک ایران" تدوین و آغاز شد که نسخه اولیه آن دو سال قبل منتشر شده و نسخه دوم نیز در دستور کار قرار دارد. این برنامه راهبردی، رویکردها و اهداف مختلف نظام الکترونیک سلامت را توضیح می دهد. یکی از این برنامه ها، نقشه راه نظام سلامت الکترونیک ایران است که بیانگر پروژه های نظام سلامت الکترونیک در هرسال است.

دکتر تارا گفت: در حوزه پرونده الکترونیک سلامت، پنج پروژه مهم که شامل پزشکی خانواده، نظام ارجاع، نظام بیمه الکترونیک، نظام نسخه نویسی الکترونیک و نظام خدمات سلامت شهروندان است، در دستور کار قرار دارند و در واقع تمامی اقدامات ما در سال ٩٨ با تمرکز بر این ٥ پروژه مهم، عملیاتی خواهد شد.

تدوین کتاب دولت الکترونیک سلامت

رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه شفاف سازی فرآیند خدمات الکترونیک سلامت، کتاب دولت الکترونیک سلامت نیز تدوین شده است، افزود: این کتاب به مدیران حوزه سلامت و بیمه، این امکان را می دهد که درخصوص خدمات دولت الکترونیک اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی با تاکید بر اهمیت نسخه نویسی الکترونیک، تصریح کرد: برای راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک، باید علاوه بر ایجاد زیرساخت و بستر فنی، بر آموزش، فرهنگ سازی و تغییر رفتار در پزشکان نیز تاکید شود.

دکتر تارا گفت: همچنین تهیه داشبورد ملی پیشرفت پروژه های سلامت الکترونیک نیز در حال انجام است و اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد. همچنین بر مبنای این برنامه، تمامی اقدامات و پروژه های نظام الکترونیک سلامت در سطح دانشگاه ها و استان به استان مقایسه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 998945

وب گردی

وب گردی