بررسی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تهران/ نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو چقدر است؟

نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجوی دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، یک به ۲۰ بوده است؛ همچنین نسبت استادان و مدرسان خارجی به دانشجویان خارجی این دانشگاه در بازه زمانی مذکور، یک به 6 است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دیگر آن روزها گذشت که تنها چند دانشگاه در سطح کشور وجود داشت و هزاران نفر برای دانشجو شدن در این دانشگاه‌ها سال‌ها پشت کنکور می ماندند و تلاش می کردند. این روزها انتخاب‌های زیادی پیش روی متقاضیان ورود به دانشگاه وجود دارد، اگر بدانند که به کدام رشته علاقمند هستند و می‌‌خواهند ادامه تحصیل دهند، تنها می‌ماند انتخاب دانشگاه و تلاش برای رسیدن به آن.

طبیعتا انتخاب دانشگاه به این سادگی‌ها هم نیست؛ دانشجو باید پیش از ورود به دانشگاه مورد نظر، ابتدا بداند این دانشگاه چه رشته‌هایی دارد، عملکرد آن در حوزه های مختلف فرهنگی، آموزشی و... چگونه است، آیا با سایر کشورهای جهان در حوزه بین المللی همکاری‌ها داشته است یا خیر.

در گزارش زیر به بررسی وضعیت دانشگاه تهران در حوزه بین‌المللی طی سال های۹۷-۹۶ می‌پردازیم، تعداد دانشجویان و عضو هیئت علمی داخلی و دانشجویان و استادان خارجی را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه تهران

نمودار زیر بیانگر نسبت دانشجو به اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در سال تحصیلی۹۷-۹۶ است:

از نمودار فوق می توان دریافت که تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، دو هزار و ۱۹۰ نفربوده است. این در حالی است که تعداد دانشجویان این دانشگاه در بازه زمانی مذکور ۴۴ هزار و ۷۳۰ نفر بوده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو دانشگاه تهران در سال تحصیلی مذکور، یک به 20 بوده است.

نسبت دانشجویان خارجی به استادان و مدرسان خارجی دانشگاه تهران

نمودار زیر بیانگر نسبت دانشجوی خارجی به استادان و مدرسان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی۹۷-۹۶ است.

از نمودار فوق می توان دریافت که تعداد استادان و مدرسان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، ۱۳۵ نفر بوده است. این در حالی است که تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه در بازه زمانی مذکور، ۸۹۱ نفر بوده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت نسبت استادان و مدرسان خارجی به دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی مذکور، یک به ۶ بوده است.

بررسی فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تهران

نمودار زیر بیانگر فعالیت بین‌المللی دانشگاه تهران دربازه زمانی ۹۷-۹۶ است:

از نمودار فوق می توان دریافت که در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، دانشگاه تهران ۳۳۵ پروژه های مشترک، ۲ هزار و ۵۴۱ مقاله مشترک، ۱۷۰ همکاری آموزشی، ۱۰ همکاری پژوهشی، ۸۷ فرصت مطالعاتی، ۱۷۵ Post-Doc و ۸ دوره مشترک برگزار کرده است.

همچنین این دانشگاه در بازه زمانی مذکور ۱۱۹ تفاهم‌نامه اجرایی و ۴۰ تفاهم‌نامه منعقد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999064

وب گردی

وب گردی