نظارت بر کیفیت ارتباطات نوروزی/ سایت‌ سیار موبایل در شهرها نصب شد

نصب چندین سایت سیار تلفن همراه در شهرهای مسافرپذیر در ایام نوروز ۹۸ نظارت بر ارائه خدمات ارتباطی در عید ۹۸ در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در راستای نظارت مؤثر بر پایداری شبکه ارتباطی کشور در ایام نوروز ۹۸ در استان‌های مختلف کشور از جمله استان‌های مسافرپذیرتر، کمیته‌ای تحت نظارت مدیرکل ICT استان، اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شده است.

همچنین نیاز به تأمین سایت‌های سیار تلفن همراه از جمله موضوعاتی است که برای تکمیل ظرفیت شبکه ارتباطی موبایلی کشور به اپراتورها تکلیف شده است و تأمین سایت‌های سیار در مناطق مسافرپذیرتر در دستور کار اپراتورها قرار دارد و نظارت دائمی برای تکمیل این ظرفیت‌ها، از سوی رگولاتوری صورت می‌گیرد.

اپراتورهای تلفن همراه موظف به تکمیل ظرفیت مازاد در بخش‌هایی از شبکه که در ایام نوروز، با پیک ترافیک مواجه می‌شود، شده‌اند و مناطق رگولاتوری در کل کشور نیز آمادگی نظارت بر این بخش را دارد.

یکی از شهرهای مسافرپذیر که برای برقراری ارتباطات پایدار آن تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده، شهر مقدس مشهد است و برای مثال یکی از اپراتورهای موبایل ۳ سایت سیار در شهر مشهد، ۲ سایت جدید در پارکینگ حرم مطهر و ۴ سایت تأمین تجهیزات در اطراف حرم امام رضا (ع) نصب کرده که در صورت لزوم بتوان از ظرفیت این سایت، برای سایت شیرینگ با سایر اپراتورها بهره برد.

یکی دیگر از اپراتورهای موبایل نیز موفق به اضافه کردن ۲۶ سایت میکرو و ۴ سایت سیار در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و سایر نقاط شهر مقدس مشهد شده است، در همین حال ۲ سایت مازاد و یک سایت سیار نیز توسط یک اپراتور دیگر نصب و راه اندازی شده است.

بیش از ۴۱ سایت تلفن همراه در راستای ارائه خدمات پایدار و با کیفیت در ایام نوروز در مشهد مقدس نصب و راه اندازی شده است و این میزان را باید به کل کشور تعمیم داد، چرا که این ظرفیت‌ها در سایر نقاط کشور نیز ارائه شده است.

همچنین سایت‌هایی که در این زمینه تأمین شده، اغلب نسل سوم و چهارم را پوشش می‌دهد و موضوع رومینگ دیتا نیز از سوی اپراتورها نهایی شده است و کاربران در صورت نبود پوشش یک شبکه، می‌توانند از پوشش شبکه دیگری استفاده کنند. در این خصوص موضوعات هزینه‌ای این سرویس و مشکلات میان اپراتورها نیز با هدایت رگولاتوری حل شده و اپراتورها درباره رومینگ ملی دیتا توافق کردند.

همچنین تأمین ظرفیت پهنای باند مازاد از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در ایام نوروز تمامی ظرفیت‌های موردنیاز اپراتورها از سوی زیرساخت پاسخ داده شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

سامانه تلفنی ۱۹۵ آماده پاسخگویی به مشکلات احتمالی مردم است و اعضای کمیته هماهنگی ارتباطات نوروزی در همه سطوح، نمایندگان خود را به عنوان نقطه تماس با رگولاتوری معرفی کرده‌اند تا در صورت بروز مشکل احتمالی، برقراری ارتباط با آنها امکان پذیر باشد.

در مجموع می توان گفت که در زمان تحویل سال، راه اندازی سایت‌های اضطراری و افزایش ظرفیت از سوی اپراتورها را بررسی نموده و پیش بینی می‌کنیم که نوروز امسال شاهد کمترین اختلال در ارتباطات مردم و پایداری شبکه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000023

وب گردی

وب گردی