80 درصد نیاز گاز کشور توسط فناوری بومی تامین شد

۸۰ درصد نیاز گاز کشور از سوی یک شرکت دانش بنیان و با به کارگیری فناوری بومی تامین شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عضو هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان به تولیدات این شرکت برای شرکت ملی گاز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت کاربرد دانش بومی، 80 درصد نیاز گاز کشور توسط یک شرکت دانش بنیان و با به کارگیری فناوری بومی تامین شد.

وی با اشاره به این موضوع که این شرکت از سال 59 آغاز به کار کرده است، گفت: این شرکت دانش بنیان که با هدف توسعه و خودکفایی در تولید تجهیزات و خدمات مورد نیاز صنعت گاز کشور تاسیس شد یکی از نخستین تولیدات آن در شبکه توزیع و گازرسانی شهری، رگولاتورهای گاز خانگی است. درحال حاضر این واحد صنعتی در قالب پنج واحد تولیدی، محصولات متنوعی را در سایزها و کلاس های مختلف طراحی، تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: کنتورهای گاز خانگی و صنعتی(شامل دیافراگمی، آلتراسونیک،جرمی حرارتی،کارتی-اعتباری،توربینی)، رگولاتورهای خانگی و صنعتی، اتصالات عایقی، شیرهای مسدود کننده و صنعتی، فیلترهای گازخشک، ایستگاه های تقلیل فشار و اندازه گیری با قابلیت مانیتورینگ و کنترل از راه دور از دیگر تولیدات این شرکت است.

به گفته وی، تمام نیازهای شرکت ملی گاز و درقالب بیش از هزار نوع کالا تامین کرده است و عموما این کالاها برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

وی درباره صادرات تولیدات گازی کشور بیان کرد: در حال حاضر به کشور cis و مذاکراتی نیز با کشور هندوستان کرده است تا برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان اقداماتی انجام شود.

عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر به صورت مستقیم 2500 اشتغالزایی ایجاد کرده‌ایم تا برای توسعه محصولات دانش بنیان این شرکت گام 40 میلیون یورو صرفه جویی ارزی در کشور داشته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000039

وب گردی

وب گردی