دانشجویان سنواتی، کیفیت آموزش و اعتبار دانشگاه را کاهش می دهند

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشجویان سنواتی به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد با قریب ۱۰ هزار دانشجو، از جمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، یک‌صد و شصت و نهمین و آخرین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۹۷، به ریاست سید حسن صدوق رئیس دانشگاه و با حضور اعضای شورا در تالار شهید شهریاری حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

سید حسن صدوق با تحلیل برخی چالش‌های پیش روی آموزش و پژوهش در دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان سنواتی، به‌ویژه در دوره کارشناسی ارشد با قریب ۱۰ هزار دانشجو، ازجمله عوامل تأثیرگذار در افت کیفی آموزش و ریزش و سایش اعتبارت دانشگاه به حساب می‌آیند و حل این مشکل در گرو سیاست‌های کلان وزارت علوم است.

رئیس دانشگاه افزود: مشکل باز بودن انتخاب رشته‌های ارشد برای رشته‌های نامرتبط و نیاز به گذراندن واحدهای درسی اضافی و جبرانی و درنتیجه بار مالی و هزینه‌های گزاف تحمیل شده بر دانشگاه به دلیل ارائه دروس پیش نیاز و پرداخت حق‌التدریس از جمله آن مشکلات است. به علاوه این مسئله کیفیت آموزش را خدشه دار و موجب رکود علمی نیز می‌شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در شرایط ویژه اقتصادی کشور گفت: طی سال جاری، صرفه‌جویی در مسائل ارزی در دستور ستاد دانشگاه قرار گرفت و برای رعایت این مهم، رئیس دانشگاه در سال جاری تمام سفرهای خارجی را حذف کرد. بی‌تردید اگر این صرفه جوی‌ها گسترده شود شاهد انضباط مالی بیشتری خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر این باور هستیم که بودجه پژوهش باید صرفاَ برای پژوهش و ارتقا آن هزینه شود و به جد از این رویکرد دفاع می‌کنیم.

صدوق افزود: خوشبختانه علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی، یک ریال از ردیف‌های مالی دانشگاه جابه‌جا نشد که از این منظر شاید نمونه باشیم.

کد خبر: 1000056

وب گردی

وب گردی