اخراج یک دانش‌آموز به دلیل محجبه بودن

دادگاه شهر تاشکند (پایتخت ازبکستان) حکم اخراج دانش‌آموز محجبه آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان را صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس؛ دادگاه ناحیه «شیخان طهور» شهر تاشکند، حکم اخراج ناظمه عبدالقهارو، دانش‌آموز محجبه آکادمی بین‌المللی اسلامی این کشور را صادر کرد.

عبدالوهاب یعقوب‌اف، پدر دانش‌آموز محجبه ازبکستانی که خود نیز وکیل است، پس از رأی دادگاه اظهار کرد: من از دادگاه درخواست کردم که مقررات داخلی را که حجاب و روسری را برای دختران ممنوع می‌کند، لغو شود.

یعقوب‌اف با اصرار بر لزوم لغو مقررات مربوط به لباس در آکادمی بین‌المللی اسلامی تأکید کرد: هیچ قانونی برای منع حجاب در این مؤسسه آموزشی وجود ندارد، ولی دادگاه با بررسی دعوی یعقوب‌اف، همان حکم اخراج دانش‌آموز محجبه آکادمی بین‌المللی اسلامی از این مؤسسه آموزشی را صادر کرد. وی قصد دارد به دادگاه عالی ازبکستان شکایت کند.

گفتنی است،‌ پس از درگذشت اسلام کریم‌اف، رئیس‌جمهور ازبکستان در سال ۲۰۱۶ میلادی، بسیاری از شهروندان دیدگاه‌های مذهبی خود را با جرئت بیشتری ابراز می‌کنند.

با وجود اسلامی بودن کشورهای آسیای مرکزی، ولی تاکنون نیز مؤسسات و سازمان‌های ادارای با دانش‌آموزان و کارمندان محجبه خود برخورد ناشایستی انجام می‌دهند، به طوری که چندی قبل مدرسه‌ای در قزاقستان اجازه ورود دانش‌آموزان محجبه را نداد.

آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان در ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی بر پایه دانشگاه اسلامی تاشکند ایجاد شده است.

کد خبر: 1000091

وب گردی

وب گردی