مذاکره آمریکا با گروه‌های تروریستی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: پس از شکست داعش، آمریکا در حال مذاکره و حمایت از چند گروه تروریستی است.

به گزارش ایسکانیوز، «حشمت الله فلاحت پیشه»، با بیان اینکه «جغرافیای سیاسی تروریست ها» تغییر کرده است، اظهار داشت: آمریکا اکنون در تلاش است تا از راه های مختلفی چون دریا و آسمان تروریست ها را از عراق و سوریه به مرزهای پاکستان و افغانستان منتقل کند.

وی در گفت‌وگو با ایرنا «شکل دهی موج تازه ای از اسلام سلفی در منطقه» را یکی از اهداف آمریکا عنوان کرد، گفت: پس از شکست داعش، آمریکا در حال مذاکره و حمایت از چند گروه تروریستی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تروریست های آینده در مرز افغانستان و پاکستان را بسیار خطرناک تر از داعش توصیف کرد و گفت: تروریستی که در مرز افغانستان و پاکستان ظهور خواهد کرد، به دلیل اینکه در زادگاه خود توسط یک قدرت بین المللی به اسم آمریکا فعالیت می کند، خطرناک خواهد بود.

فلاحت پیشه تاکید کرد: باید زمینه شکل گیری موافقت نامه منطقه ای بین ایران، هندوستان، روسیه و چین فراهم شود و این کشورها مربع ضد تروریستی را شکل دهند؛ اگر در مقابل تروریست ها یک اعتلاف و اقدام عملی و انجام نشود امکان غافلگیری وجود دارد.

به عقیده وی ایران با توجه به تجربه ای که دارد در زمینه مقابله با تروریسم آماده تر از سه کشور دیگر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه هدف آمریکا «اقدامات ایذایی» علیه ایران، هندوستان، روسیه و چین است، گفت: آمریکا تروریست کشمیری را علیه هندوستان، تروریست تبتی را علیه چین، تروریست چچنی را علیه روسیه و گروه هایی شبیه جیش الظلم را علیه ایران حمایت و پشتیبانی می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ارسال نامه این کمیسیون به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان مللاشاره کرد که در آن خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه درخصوص انتقال داعش به افغانستان شده است.

فلاحت پیشه گفت: در این نامه به نمایندگی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، مراتب سپاس خود را از تلاش های سازمان ملل را در مقابله با تروریسم اعلام کرده و در عین حال نسبت به تغییر جغرافیای سیاسی تروریسم سلفی هشدار دادم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در این نامه تاکید شده است که اخبار و اطلاعات واقعی و بی طرفانه نشان می دهد، دولت ایالات متحده آمریکا و برخی از دولت های منطقه غرب آسیا که با تروریسم سلفی رابطه سنتی دارند، در حال انتقال تروریست ها و به ویژه رهبران شکست خورده آنها از سوریه و عراق به افغانستان هستند.

فلاحت پیشه افزود: در این نامه به نوشته شده است که با توجه به وظیفه ذاتی دبیر کل سازمان ملل متحد، انتظار می رود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه با تدابیری همچون تشکیل کمیته حقیقت یاب یا تعریف مأموریت ویژه در این رابطه روشنگری کرده و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: 1000103

وب گردی

وب گردی