گوگل با «Stadia» وارد دنیای بازی شد

گوگل با معرفی بازی تحت سیستم ابری «Stadia» رسما وارد دنیای بازی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گوگل، بزرگترین موتور جستجو و شرکت خدمات اینترنتی جهان ، به طور رسمی وارد دنیای صنعت بازی با گردش سالیانه 140 میلیارد دلاری شده است.

شب گذشته و در رویداد «GDC» گوگل از جدیدترین پلتفرم خود Stadia (جمع لاتین کلمه استادیوم) رونمایی کرد. این پلتفرم ابری مکانی‌ست که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا بازی‌های خود را مستقیماً روی سخت‌افزارهای گوگل در مراکز داده این کمپانی نوشته و طراحی کنند. این موضوع احتمال استریم بازی از طریق کنترلر و نمایشگر را فراهم می‌کند؛ یعنی این پلتفرم امکان بازی را روی هر نمایشگری که به آن دسترسی داشته باشد فراهم میکند و این می‌تواند شامل تلویزیون، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها شود.

رویداد GDC یکی از داغ‌ترین‌ رویدادهای چند سال اخیر است؛ چرا که خبر‌های بزرگ زیادی در جریان آن اعلام شده است. بزرگ‌ترین و موردانتظارترین خبر، رونمایی از سرویس گیمینگ گوگل بود که اندکی پیش این شرکت رسماً این سرویس را که Stadia نام گرفته معرفی کرد. گوگل با این سرویس امکان دسترسی آنی به بازی‌ها را روی تقریباً تمام دستگاه‌های ممکن به ارمغان می‌آورد.

هدف از ایجاد استادیا اینست که امکان بازی در رزولوشن 4K، نرخ 60 فریم برثانیه و صدای فراگیر را فراهم کند و این یک ایده عالی به‌خصوص برای زمانی است که بازی‌ها استریم شوند. گوگل اعلام کرده است Stadia محدودیت‌های سخت‌افزاری برای بازی از کامپیوترها و کنسول‌های بازی را کنار خواهد زد. به‌جای آن بازی‌ها در شبکه جهانی گوگل در مراکز داده با قدرت محاسبه نامحدود اجرا خواهد شد. گوگل ادعا می‌کند که دیگر توسعه دهندگان بازی محدودیت‌هایی برای محاسبه محدودیت‌ها نخواهند داشت و می‌توانند بازی‌های خود را با منابعی تقریباً نامحدود بسازند.

به نظر می‌رسد با سرویس قدرتمندی مواجه هستیم. گوگل تصمیم دارد با این سرویس امکان انجام، تماشا و ساخت بازی را روی یک پلتفرم جمع‌آوری کند. طبق اعلام «فیل هریسون» نایب رئیس گوگل، این سرویس مبتنی بر فناوری ابری بوده و روی دستگاه‌های دسکتاپ، لپتاپ‌، تلویزیون (از طریق دانگل‌‌های هوشمند)، تبلت و تلفن هوشمند در دسترس خواهد بود. به لطف Stadia، می‌توانید به‌عنوان مثال ویدئو‌های AC Odyssey را در یوتیوب تماشا کرده و آن را به کمک استریم «در کمتر از پنج ثانیه» تجربه کنید.

با این حال گوگل در این زمینه بی رقیب نیست.« Microsoft Project xCloud»،« PlayStation Now»،« Amazon»،« Verizon Gaming» و « Electronic Arts» از قوی‌ترین رقبای گوگل در این زمینه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000141

وب گردی

وب گردی