تشریح برنامه های نیروی هوایی در اردوهای راهیان نور 98

حجت الاسلام سیدمحمد سیدیان، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آغاز سال نو شمسی و برپایی نوزدهمین نمایشگاه هوایی راهیان نور، به تشریح برنامه های این نیرو در مناطق عملیاتی جنوب کشور پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سیدیان گفت: نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور نیروی هوایی ارتش، طبق سنوات گذشته، در طول ایام تعطیلات نوروزی و در پایگاه شکاری وحدتی دزفول و در منطقه آب تیمور خوزستان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی نهاجا با بیان اینکه پایگاه چهارم شکاری دزفول به واسطه مسافت اندک تا خاک دشمن بعثی در زمان جنگ تحمیلی، از اهمیت بسیاری برخوردار بود، بیان کرد: این پایگاه نقش ارزنده ای را در دوران دفاع مقدس ایفا و شهدای عظیم الشأنی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، یاد و خاطره شهدا نیز با برگزاری راهیان نور زنده نگه داشته می شود و از این رو همچون سالیان گذشته و در ایام مصادف با آغاز اردوهای راهیان نور، نیروی هوایی ارتش پذیرایی زائران و بازدیدکنندگان از اقصی نقاط میهن اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به ابعاد فنی، فرهنگی، تبلیغاتی و تسلیحاتی این نمایشگاه افزود: نمایشگاه بزرگ هوایی راهیان نور، با شعار «چهل سال شکوه و پایداری» افتتاح شده و تا 17 فروردین ماه 1398برگزار خواهد شد که در بخش رزمی انواع جنگنده‌های ترابری و شکاری و در بخش فرهنگی نیز غرفه هایی همچون بهداشت و درمان، آتش نشانی، عملیات روانی، الکترونیک هوایی و...، ارائه خدمت خواهند کرد.

حجت الاسلام سیدیان با اشاره به تدارک ویژه این معاونت فرهنگی برای برپایی هرچه با شکوه تر این نمایشگاه، گفت: زائران و بازدیدکنندگان مناطق عملیاتی می‌توانند در بخش فرهنگی که شامل 56 غرفه همچون سبک زندگی ایرانی-اسلامی، حکمت‌های نهج‌البلاغه، اعجاز علمی قرآن کریم، نمایشگاه کتاب و...، است، از دستاوردها و محصولات فرهنگی این بخش استفاده کنند

معاون فرهنگی عقیدتی سیاسی نهاجا همچنین در پایان از برگزاری مانور هوایی خلبانان نهاجا برای زائران راهیان نور خبر داد و خاطرنشان کرد: تیزپروازان نیروی هوایی ارتش با هواپیماهای اف-14، اف-4، اف-5 صبح و عصر در سه نوبت به انجام پرواز ‌های نمایشی خواهند پرداخت و همچنین هواپیماهای اف-7، اف-27، سوخو-24، میگ-29، صاعقه، بالگردهای 214 و شنوک نیز در معرض بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است غرش جنگنده های نیروی هوایی ارتش بر فراز آسمان شهر مقاومت«دزفول» از پایگاه عقابان بلند آشیان ارتش در حضور زائرین سرزمین های نور انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000201

وب گردی

وب گردی