این ربات با الهام از اوریگامی اجسام را بلند می کند

دانشگاه MIT با الهام از ارویگامی ژاپنی موفق شده بازوی رباتیکی توسعه دهد که می‌تواند هر جسم را بگیرد و آن را بلند کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،چندی پیش اولین بازوی رباتیک دنیا یعنی Unimate معرفی شد که می توانست یک میز صبحانه را برای کاربر آماده کند و در لیوان او نوشیدنی بریزد. در آن لحظه تصور می‌شد که پس از این دستاورد، انسان‌ها می‌توانند تمامی وظایف را به ربات‌هامحول کنند اما زمان نشان داد که این کار به این آسانی‌ها هم نیست. حال دانشگاهMIT با الهام از ارویگامی ژاپنی موفق شده بازوی رباتیکی توسعه دهد که می‌تواند هر جسم را بگیرد و آن را بلند کند.

کد نویسان تمامی حرکات اولین بازوی رباتیک دنیا یا همان Unimate را از قبل ثبت کرده بودند اما هر لحظه امکان دارد یکی از وسایل جابجا شود و اتفاقات غیر منتظره بسیار کوچک، در برنامه این ربات مشکل ایجاد می‌کرد و نمی تواند عملکرد بدون نقصش را تکرا کند.

حال محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست یا MIT با همکاری دانشگاه هاروارد موفق شده اند از یک اوریگامی به خصوصی الهام بگیرند و دستی برای بازوی رباتیک جدیدشان طراحی کنند که می‌تواند خود را دور جسم بیاندازد و آن را محکم بگیرد.

این پنچه رباتیک در واقع اصلا شبیه پنجه نیست و شبیه قیف است. این بخش ساختاری شبیه به اوریگامی اسکلت دارد که یک غشای انعطاف پذیر به عنوان پوست روی آن را پوشانده. بازوی رباتیک روی جسم موردنظر می‌رود، به صورتی که داخل قیف قرار گیرد. سپس قیف به لطف خارج شدن هوا و ساختار اوریگامی مانندش جمع می شود و جسم را به نوعی به دام می‌اندازد.

این ربات به ادعای سازندگانش می‌تواند اشیائی با وزنی ۱۰۰ برابر وزن خود را بلند کند. علاوه بر این ربات جدید MIT به لطف مکانیزم متفاوتش می تواند هر نوع شی نظیر پهپاد و کنسرو تا لیوان شیشه‌ای و حتی یک کلم بروکلی را از زمین بلند کند. از این رو احتمال می‌رود از مکانیزم یاد شده در بسیاری از ربات‌های صنعتی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000206

وب گردی

وب گردی