دانشگاه شیراز به حوزه علوم انسانی توجه ویژه دارد

رئیس دانشگاه شیراز گفت: در تمام حوزه ها فعالیت جدی داریم؛ اما نگاه ویژه ما معطوف به حوزه علوم انسانی است. به شکل پیوسته، دانش و اطلاعات استادان را به‌روز می کنیم تا دانشجویان در جریان آخرین دستاوردها و تئوری‌های مطرح شده در جهان قرار گیرند.

حمید نادگران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه های دانشگاه شیراز برای سال 98 اظهار کرد: هدف اصلی ما، تحقیق، بررسی و ارائه راه حل برای حل مشکلات جامعه است. حدود 16 هزار دانشجو داریم و 15 دانشکده به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستند تا خروجی دانشگاه شیراز، فارغ التحصیلانِ توانمند باشد.

وی ادامه داد: در تمام حوزه ها فعالیت جدی داریم؛ اما نگاه ویژه ما معطوف به حوزه علوم انسانی است. به شکل پیوسته، دانش و اطلاعات استادان را به‌روز می کنیم تا دانشجویان دانشگاه شیراز در جریان آخرین دستاوردها و تئوریهای مطرح شده در جهان قرار گیرند.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: باید از فضاهای قدیمی در حیطه آموزش فاصله بگیریم و آموزش در سطح عالیه را به سمت پژوهش‌محوری سوق دهیم. ایران در زمینه تألیفات علمی، جایگاه بسیار مقبولی در دنیا دارد؛ ولی باید علم را در عمل نیز وارد کنیم تا اقتصاد کشور نیز از این تحقیقات منتفع شود.

نادگران خاطرنشان کرد: خوشبختانه رابطه دانشگاه و صنعت در سال های اخیر بهبود یافته است؛ اما هنوز هم فاصله زیادی تا نقطه مطلوب داریم. صنایع باید به فارغ التحصیلان جوان و توانمند ایرانی اعتماد کنند و ما نیز باید تمام تلاش خود را برای تربیت افراد مهارت‌محور به کار گیریم.

وی در پایان گفت: متأسفانه مشکلات مالی در سال 97 کمی ما را اذیت کرد، با این حال هم دانشگاه شیراز و هم دیگر دانشگاه های کشور تمام توان خود را به کار گرفتند تا دانشجویان و استادان برای پژوهش ها و تحقیقات خود کمبودی احساس نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000207

وب گردی

وب گردی