امروز جریان خادمیاری به یک موج در جهان تبدیل شده است

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه خدمت فقط در حرم مطهر نیست، گفت: بیش از 200 هزار نفر در سامانه خدمت ثبت‌نام کرده‌اند، امروز خدمت و جریان خادم‌یاری به نام امام رضا (ع)، به موجی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با گرامیداشت مقدم مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، گفت: در حاضر که جوانان ما در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند مورد افتخار ایران اسلامی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مسئله توجه به زائر با محوریت زیارت دلنشین برای آنها اولویت مهم آستان قدس رضوی است، گفت: تمام اقدامات انجام شده در راستای تسهیل زیارت بوده است.

وی با اشاره به اینکه زیارت از مبدا تا مبدا تعریف شده است، بیان کرد: حضور بسیاری از زائران به خصوص زائران نیازمند نیز با همکاری همه بخش‌ها در حرم مطهر رضوی امکان پذیر شده است، به طوری که بیش از یک هزار زائر اولی به حرم مطهر در سال 97 مشرف شدند، همچنین، زائرسراهایی در مشهد ایجاد شده و این زائرسراها برای اقامت زائران نیازمند ایجاد شده، هم اکنون 20 هزار نفر می‌توانند از آن استفاده کنند،

رئیسی ادامه داد: اقداماتی انجام شده تا مکان مناسبی برای پذیرش 300 هزار زائر در آینده‌ای نزدیک ایجاد شود، نذورات نیز رشد داشته، همچنین، امروز 82 رقبه وقفی و بیش از 227 رقبه غیروقفی زیرپوشش آستان قدس رضوی قرار دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به 2 برابر شدن فعالیت‌های فرهنگی و رشد 3 برابری توزیع اطعام حرم مطهر، اضافه کرد: 4 مرکز فرهنگی تربیتی از جمله باغ خاتون ویژه بانوان و مرکز دانشجویی ویژه دانشجویان با هدف شناخت سیره رضوی، بصیرت‌افزایی و معرفت‌افزایی ایجاد شده، همچنین، بیش از یک سال برای ساخت این مراکز مطالعات گسترده انجام شده است.

رئیسی با اشاره به ایجاد مراکز مشاوره برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از حرم مطهر رضوی تا سراسر کشور، متذکر شد: مراکز شعر رضوی و ادبیات در بعد فرهنگی نیز ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی سوغات زائر را از جمله موضوعات مهم دانست و اضافه کرد: مطالعه در این بخش دو سال طول کشید، ایجاد این مرکز با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه، آستان قدس رضوی و بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ویژگی مهم امام رضا (ع) را گفت‌و‌گو با ادیان دانست و بیان کرد: گفت‌وگوی ادیان با کشورهایی همچون هند، عراق و سایر کشورهای جهان اسلام آغاز شده و محوریت و پایگاه آن می‌تواند حرم مطهر رضوی باشد.

رئیسی با ابراز خرسندی نسبت به 8 برابر شده آموزش قرآن در حرم مطهر رضوی، گفت: توجه به فقرا، محرومین و مستضعفین موضوع مهم دیگر در مموریت های آستان قدس رضوی است، زیرا از زمانی که مقام معظم رهبری این موضوع را جزو ماموریت‌های این آستان قرار دادند، ما نیز در این آستان تلاش می‌کنیم تا این ماموریت را به خوبی انجام داده و گره از کار فقرا، نیازمندان و سایر زائران رفع کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هر کجا که موقوفه داریم، قول دادیم مراکزی همچون کتابخانه، مدرسه، مرکز دارالشفاء نیز ایجاد کنیم، در نابد، سرخس، گناباد و سایر شهرستان‌ها این مراکز را ایجاد کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بیش از 20 هزار جهیزیه به نیازمندان اهدا شده، همچنین، در حوزه کشاورزی لایه‌روبی حدود 250 قنات صورت گرفته، علاوه بر این با گسترش دامداری سبک و کشاورزی برای ایجاد اشتغال تلاش شده است.

رئیسی با بیان اینکه بیش از 100 هزار بیمار نیازمند درمان شده‌اند، افزود: با توجه به سیل ایجاد شده در مازندران، خادمان این آستان ماموریت یافتند تا خود را به مناطق سیل‌زده برسانند و کمک‌های آستان و مردم را به شهروندان مازندرانی برسانند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای طرح «مشهد بدون گرسنه»، ادامه داد: تلاش ما این است که با اجرای این طرح هیچ گرسنه‌ای در استان و کشور وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سامانه شفافیت رضوی راه‌اندازی شده است تا همه شرکت‌ها به صورت شفاف فعالیت‌های خود را در این سامانه قرار دهند تا مردم در جریان اقدامات و هزینه‌های آن‌ها قرار بگیرند، اضافه کرد: پاساژسازی کار آستان قدس رضوی نیست، ما تلاش کردیم 45 درصد داروهای بیماران هموفیلی توسط شرکت‌های دارویی این آستان تولید می‌شود تا آنها لازم نباشد به داروهای خارجی مراجعه کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه خدمت فقط در حرم مطهر نیست، متذکر شد: بیش از 200 هزار نفر در سامانه خدمت ثبت‌نام کرده‌اند، امروز خدمت و جریان خادم‌یاری به نام امام رضا(ع) به موجی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000210

وب گردی

وب گردی