مرکل برای انگلیسی ها شرط تعیین کرد

صدر اعظم آلمان اعلام کرد تمدید کوتاه مدت برگزیت به شرط موافقت پارلمان انگلیس، امکان پذیر است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان از درخواست «ترزا می» برای دادن مهلتی کوتاه برای به انجام رسیدن فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حمایت کرد. او البته پیشنهاد داده که روز ۳۰ ژوئن که توسط ترزا می، نخست وزیر بریتانیا درخواست شده مشکل‌آفرین خواهد بود.

مرکل گفت: «می‌توان مهلت کوتاهی در اختیار بریتانیا قرار داد اما به شرطی که حزب طرفدار خانم می در پارلمان هفته آینده این توافق را در مجلس طرح کند». آن هم در حالی که این طرح دو بار تا کنون در پارلمان بریتانیا رد شده است.

مرکل در بروکسل افزود: ما همانگونه که برای خروج برنامه‌ریزی شده تمهیداتی را اندیشیده ایم، به همان نسبت نیز آلمان و سایر اعضاء اتحادیه راهکار‌های ضربتی را نیز در دستور کار قرار داده‌اند. البته ما تا آخرین ساعت تلاش خواهیم کرد که از بکار بستن راهکار‌های ضربتی جلوگیری شود.

مرکل خواستار برخورداری اتحادیه اروپا از واحد پولی قوی یورو به عنوان پایه‌ای کارآمد برای اجرای سیاست مشترک صنعتی در این اتحادیه شده و افزود: پیام اهتمام به داشتن واحد پولی قوی در اروپا برای سرتاسر دنیا باعث حضور اروپا در عرصه بین الملل به صورت منسجم خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000233

وب گردی

وب گردی