خانه ماپار، ون‎های گردشگری و قایق‎سواری در کارون/تورهای رایگان اهوازگردی+عکس

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان اهواز گفت: با همکاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگشری خوزستان و فرماندار اهواز، خوشبختانه این شهرستان به عنوان مرکز استان و با آمادگی کامل پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا جلیلی‎نیا گفت: پیرو جلسات متعددی که با حضور اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اهواز، فرماندار و معاونان وی در محل فرمانداری اهواز تشکیل شد و همچنین مصوباتی که در این جلسات در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به گردشگران و مسافران نوروزیای که به شهرستان اهواز سفر می‎کنند صورت گرفت، خوشبختانه شهرستان اهواز با آمادگی کامل پذیرای گردشگران در ایام نوروز 98 است.

وی گفت: دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اهواز نیز طی نوروز در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان واقع در جاده ساحلی شرقی روبروی هتل پارس مستقر است و روزانه با ایجاد ارتباط با کمیته‎های زیرمجموعه خود هماهنگی‎های لازم را در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی انجام خواهد داد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اهواز با بیان این‎که برای نوروز امسال با همکاری بخش خصوصی حدود 10هزار کتابچه حاوی جاذبه‎های گردشگری شهرستان اهواز چاپ شده است افزود: این تعداد کتابچه به همراه یک سری اقلام فرهنگی دیگر شامل بروشور و نقشه در سطح شهرستان و محلهای اسکان مسافران میان آنان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اهواز گفت: در این ستاد مصوب شده است که در 20 نقطه از شهرستان اهواز کیوسکهای "از من بپرس" توسط شهرداری اهواز راهاندازی شود که در این کیوسک‎ها، راهنمایان گردشگری به منظور راهنمایی گردشگران مستقر خواهند شد.

خانه تاریخی ماپار اهواز نیز با اجرای برنامه‎های متنوع نوروزی از جمله برپایی نمایشگاه عکس از اهواز قدیم و اجرای موسیقی محلی همه روزه از ساعت 7 تا 24 پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است

جلیلی‎نیا برپایی تورهای رایگان اهوازگردی از یکم تا 12 فروردینماه 98 توسط معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، آمادهسازی و پاکسازی سطح شهرستان توسط شهرداری، نصب و راهاندازی المانهای نوروزی در پارکها، راهاندازی پایگاه اطلاعرسانی گردشگری در فرودگاه اهواز توسط شرکت ساب و انجمن سفیران گردشگری، استقرار کیوسکهای هلالاحمر در ورودیهای سطح شهرستان، راهاندازی قایقسواری در رود کارون از یکم تا 12 فروردین توسط شهرداری، استقرار ایستگاههای پلیس در نقاط مختلف شهرستان به منظور برقراری امنیت و آسایش گردشگران و مسافران نوروزی، اجرای آئینهای نوروزگاهی در ورودیهای شهرستان، برپایی جشنواره غذاهای محلی در پارک ساحلی، پارک لاله و پارک ولایت (کوی نفت)، برپایی نمایشگاههای صنایع دستی، برپایی غرفه صنایع دستی در هتل پارس و نورپردازی پلها را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده توسط ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به گردشگران در ایام نوروز برشمرد.

وی افزود: خانه تاریخی ماپار اهواز نیز با اجرای برنامه‎های متنوع نوروزی از جمله برپایی نمایشگاه عکس از اهواز قدیم و اجرای موسیقی محلی همه روزه از ساعت 7 تا 24 پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است و عزیزان می‎توانند ضمن بازدید از این خانه تاریخی از امکاناتی نظیر رستوران و کافی شاپ آن نیز بهره مند شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اهواز با بیان این‎که طی ایام نوروز سفره‎خانه پارک کوهساران نیز با اجرای موسیقی سنتی پذیرای گردشگران خواهد بود اضافه کرد: چندین موضیف و سیاه‎چادر بختیاری و عربی هم در سطح شهرستان اهواز مستقر خواهند شد.

وی در ادامه از از آغاز به کار ونهای گردشگری در کلانشهر اهواز برای دومین نوروز پیاپی خبر داد و گفت: سه ون به صورت سیار تا 15فروردین در نقاط پرتردد و ستادهای اسکان شهرستان اهواز که مهمانان نوروزی در آنها مستقر هستند گردش میکنند و خدماتی با موضوع آداب و رسوم جنوبی ارائه میدهند.

4 ستاد اسکان در چهار ناحیه آموزش و پرورش شهرستان اهواز برپا شده که در مجموع 125 مدرسه و 1300 کلاس آماده ارائه خدمات به مسافران هستند

جلیلی‎نیا با اشاره به نوع خدمات از سوی این ونها گفت: مواردی از جمله چای، قهوه و غذاهای سنتی و محلی اهواز در این ونها به گرشگران عرضه میشود.

وی همچنین درخصوص چگونگی اسکان گردشگران و مسافران نوروزی نیست گفت: 4 ستاد اسکان نیز در چهار ناحیه آموزش و پرورش شهرستان اهواز برپا شده است که در مجموع 125 مدرسه و 1300 کلاس توسط این چهار ناحیه اماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000241

وب گردی

وب گردی