دولت عراق تمایل دارد به پایان تحریم‌ها ضد ایران کمک کند

نماینده ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد که احتمالا نخست وزیر عراق طی روزهای آتی به واشنگتن خواهد رفت تا پرونده پایان بخشیدن به تحریمها علیه ایران را بررسی کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «حسن سالم» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد که عراق در پایان دادن به تحریمهای تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

سالم به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که عراق نقش مهمی در روابط بین‌المللی و منطقه‌ای دارد و افق گسترده‌ای ترسیم کرده تا برای حل اختلاف بین کشورهای متخاصم نقش میانجی را ایفا کند.

وی با بیان این مطلب افزود: «دولت عراق نیز نقش مهمی در پایان بخشیدن به پرونده تحریمهای اقتصادی تحمیلی آمریکا علیه ایران ایفا خواهد کرد».

این نماینده عراقی ادامه داد: «دولت عراق تمایل دارد در حل پرونده تحریم‌های تحمیلی علیه ایران مداخله کند؛ زیرا هدف این تحریمها گرسنه نگه داشتن ملت است».

سالم همچنین خبر داد که احتمالا «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق طی روزهای آتی به واشنگتن خواهد رفت تا پرونده پایان بخشیدن به تحریمها علیه ایران را بررسی کند.

وی در ادامه تأکید کرد که «دولت آمریکا در تحریمهای ظالمانه خود علیه تهران شکست خورده است؛ زیرا که [ایران] اهمیتی بدان نمی‌دهد و تحت تأثیر نیز قرار نمی‌گیرد».
عبدالمهدی اواسط آذر سال گذشته گفته بود که کشورش مخالف تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

وی با بیان اینکه «عراق بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود» اعلام کرد که بغداد در هر درگیری‌ مواضع بی‌طرفانه خواهد گرفت.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1000278

وب گردی

وب گردی