آغاز امداد فرهنگی کانون در مناطق سیل‌زده استان گلستان

کاروان امداد فرهنگی «پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد مناطق سیل‌زده استان گلستان شد.

به گزارش ایسکانیوز، به‌دنبال وقوع سیل در استان گلستان جمعی از مربیان و کارشناسان کانون صبح روز سوم فروردین در محل اسکان موقت خانواده‌های آسیب‌دیده حاضر شدند و با مهربانی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آغوش گرم خود را به روی کودکان و نوجوانان این مناطق گشودند.

بر اساس این خبر، مربیان کتابخانه‌های سیار و کارشناسان فرهنگی داوطلب امدادگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنج استان‌ سمنان، مازندران، خراسان شمالی، اردبیل و تهران، فعالیت‌های فرهنگی خود را در محل اسکان بیش از 600 خانوار سیل‌زده استان گلستان آغاز کردند.

بر همین اساس، این مربیان به اجرای فعالیت‌هایی هم‌چون قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش خلاق، کتاب‌خوانی و برگزاری کارگاه‌های هنریِ نقاشی، کاردستی و... خواهند پرداخت.

به گفته دبیر انجمن «پیک امید» (امداد فرهنگی) کانون، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری نیز از بعدازظهر روز سوم فروردین با پخش فیلم‌های تولید کانون و اجرای نمایش، به امدادگران کانون در مناطق سیل‌زده می‌پیوندند.

محمد دلکش در ادامه گفت: دامنه فعالیت‌های کانون در مناطق سیل‌زده استان گلستان گسترش پیدا می‌کند و گروه‌های بیشتری از مربیان و کارشناسان به این مناطق اعزام خواهند شد.

گفتنی است طرح امداد فرهنگی «پیک امید» کانون پرورش فکری با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کار مشترک معاونت فرهنگی و بسیج کانون است که با حضور مربیان داوطلب و جهادگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000312

وب گردی

وب گردی