نیروهای سوریه دمکراتیک پایان داعش را اعلام کردند

نیروهای سوریه دمکراتیک در بیانیه ای رسمی از پایان نبرد باغوز و نابودی خلافت خودخوانده داعش خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرانجام پس از هفته‌ها نبرد با آخرین گروه از ستیزه‌جویان داعش در روستای مرزی باغوز در استان دیرالزور سوریه، نیروهای دموکراتیک به طور رسمی پایان خلافت خودخواندۀ داعش را اعلام کردند.

در بیانیۀ نیروهای دموکراتیک سوریه آمده است که داعش در نبرد باغوز شکست خورد و به این ترتیب تنها بخش باقی مانده از خاک سوریه در دستانش را از دست داد.

کمتر از یک روز پیش از این نیز کاخ سفید از شکست کامل داعش در سوریه خبر داده بود.

مصطفی بالی، سخنگوی (SDF) در پیامی توییتری نوشت: «نیروهای دموکراتیک سوریه حذف کامل خلافت خودخواندۀ داعش و شکست صد در صد آن را اعلام می‌کند. در این روز تاریخی، یاد هزاران شهید را که تلاش‌هایشان این پیروزی را رقم زد، گرامی می‌داریم».

بالی همچنین در پیامی به زبان عربی اعلام کرد: «باغوز آزاد شد. نبرد علیه داعش با پیروزی کامل به پایان رسید».

در همین ارتباط «چیا فرات»، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی که به همراه دیگر فرماندهان این گروه در شهر باغوز ترتیب داده بود، گفت: امروز با آزادسازی آخرین منطقه تحت اشغال داعش در منطقه باغوز عملیات های مبارزه علیه داعش را به اتمام رساندیم.

وی در سخنان خود تصریح کرد: ما این پیروزی را به تمام مردم دنیا و منطقه به خصوص مردم سوریه تقدیم می کنیم. رسماً اعلام می کنیم به موجودیت جغرافیایی داعش پایان دادیم و عملیات های نظامی علیه داعش را تمام کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000336

وب گردی

وب گردی