دستگاه های امدادی و اجرایی مازندران آماده باش هستند

معاون عمرانی استاندار مازندران از آماده باش دستگاه های امدادی و اجرایی استان برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش مجدد باران در مازندران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، در حالی که مردم خطه سبز مازندران می رفتند نوروز را جشن بگیرند اما وقوع سیل در این استان، خسارت های بسیاری به بار آورد. خسارت ها به حدی بود که از رئیس مجلس تا معاون اول رئیس جمهور و چند وزیر را به مازندران کشاند. هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای جدید از شروع مجدد باران در مازندران خبرداده است.


همه دستگاه ها در آماده باش


معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: همه دستگاه ها در آماده باش کامل هستند و طبق دستور استاندار مازندران، شرکت آب منطقه ای، ادوات خود را در حاشیه رودخانه ها و مناطق سیل زده مستقر کرده است.
مهدی رازجویان افزود: هرچند طبق اخطاریه هواشناسی بارش باران در هفته جاری مانند هفته گذشته نیست و حجم باران ناچیز است اما برای کاهش خسارت های احتمالی، همه دستگاه ها آماده هستند.
وی درباره مناطق بحرانی در مازندران گفت: به دلیل وقوع سیل در هفته گذشته، بیم آن داریم با بارش مجدد باران، مناطق بالادست شهرستان میاندورود، جاده های هزار جریب و جاده کیاسر دچار رانش و ریزش شود و نگرانی دیگری وجود ندارد.


نگران مسافران هستیم


مدیرکل بحران استانداری مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: ادواتی که برای بازگشایی مسیرها در مناطق سیل زده به کار گرفتیم همچنان در این مناطق مستقر است و نیروهای امدادی و سایر دستگاه ها مشغول به کار هستند.
علی اصغر احمدی با بیان اینکه بازگشایی انهار انجام شده است، افزود: نیروها در مناطق سیل زده حضور دارند و پیش بینی می کنیم آمادگی کامل در این زمینه وجود داشته شد.
وی با اشاره به اینکه امشب هم جلسه ای برای هماهنگی بیشتر بین نیروهای امدادی، دهیاری ها و بخشداری ها برگزار می کنیم گفت: بسیج نیروها انجام شده و ادوات هم در مناطق مستقر است و نگرانی از بابت مردم محلی نداریم چرا که مردم مازندران با رودخانه ها آشنا بوده و در این زمینه آگاهی دارند نگرانی ما برای مسافران است.
این مسئول با بیان اینکه با وجود خسارت های بارندگی، سیل مازندران سیلی نبود که افراد را فریب داده و باعث کشته شدن کسی شود، تصریح کرد: به شهادت مردم محلی درباره ناپدید شدن یک فرد در سیل مازندران، با وجود اینکه اهالی روستا این فرد را از حرکت در سیل منع کردند اما قبول نکرد و به حرکت خود ادامه داد.
احمدی با اشاره به اینکه ما نگران مسافران هستیم، ادامه داد: به مسافران توصیه می کنیم ادوات زمستانی همراه خود داشته باشند و از اتراق در کنار رودخانه ها بپرهیزند و سفرهای غیرضروری را به تعویق اندازند.
وی با بیان اینکه گردشگران به توصیه های نیروهای امدادی گوش فرا داده و صبور باشند، تصریح کرد: رانش در برخی محورها باعث ترافیک می شود و همزمان که همکاران ما مشغول بازگشایی مسیرها هستند برخی هموطنان نسبت به این افراد بداخلاقی می کنند.


تخلیه آب دشت ها با زهکش


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت: سدهای شهید رجایی، گلورد و البزر تحت مدیریت کامل است و نگرانی از بابت سرریز شدن سدها وجود ندارد.
ابراهیم یخکشی با بیان اینکه برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش مجدد باران آمادگی کامل داریم، تصریح کرد: پیک سیل عبور کرده و بازگشایی مسیرها انجام شده و اکنون تخلیه آب در دشت ها را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به اینکه رودخانه های طغیانی هم فروکش کرده اند، ادامه داد: برای تخلیه آب دشت ها، زهکش ها را باز کردیم تا آب دشت ها زودتر تخلیه شود و پس از این مرحله و خشک شدن دشت ها، لایروبی رودخانه ها در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000377

وب گردی

وب گردی