استاندار نینوی و دو معاونش از کار برکنار شدند

در پی مرگ نزدیک به 120 نفر در حادثه واژگونی کشتی در رود دجله، مجلس نمایندگان عراق به برکناری استاندار نینوا و معاونان وی رای داده و اقدامات دیگری در رابطه با این استان اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اداره اطلاع رسانی مجلس نمایندگان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد مجلس به ریاست «محمد الحلبوسی» تشکیل جلسه داده تا مسئله برکناری «نوفل العاکوب»، استاندار استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور را بررسی کند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، نمایندگان پارلمان عراق در پاسخ به درخواست «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور به دنبال مرگ نزدیک به 100 نفر در حادثه واژگونی کشتی در رود دجله در نزدیکی جزیره توریستی ام الربیعین واقع در شهر موصل، مرکز استان نینوا، به برکناری العاکوب و هر دو معاون وی رای مثبت دادند.

بر اساس تصمیم مجلس نمایندگان عراق، قربانیان حادثه مرگبار واژگونی کشتی در موصل، شهید قلمداد می شوند و خانواده های آنها نیز علاوه بر دریافت غرامت، می توانند در رابطه با این حادثه و همچنین تمامی پرونده های فساد مالی و اداری در استان نینوا، نزد نهاد قضایی شکایت کنند.

نمایندگان پارلمان عراق همچنین تصویب کردند که تحقیقات در رابطه با حادثه واژگونی کشتی تکمیل و عاملان آن مجازات شوند، شکایت های مطرح شده در این زمینه نیز نهایی گردد سپس نتایج اقدامات اتخاذ شده به اطلاع پارلمان برسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000380

وب گردی

وب گردی