افزایش تقاضاها برای عدم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

بیش از ۵ میلیون نفر از شهروندان بریتانیا در زمانی کمتر از چهار روز طوماری که خواستار لغو اجرای ماده ۵۰ و باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا است را امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در این طومار آمده است: «دولت بارها ادعا کرده که خروج از اتحادیه اروپا خواست مردم بریتانیا است. ما باید به کمک حمایت‌های مردمی، جلوی تکرار چنین ادعایی را بگیریم تا در اتحادیه اروپا باقی بمانیم».

بر اساس قوانین بریتانیا تنها با رقمی بیش از ۱۰۰ هزار امضاء نیز محتوای طومار بطور اتوماتیک قابل بحث در پارلمان بریتانیا خواهد بود؛ این طومار چهارشنبه شب در وبسایت پارلمان گذاشته شد و تنها در دو ساعت اول توانست بیش از ۱۰۰ هزار امضا جمع کند.

همزمان با امضای بی‌سابقۀ چنین طوماری، بیش از یک میلیون معترض نیز روز شنبه در خیابانهای لندن اقدام به راهپیمایی کردند و خواستار همه‌پرسی دومی برای تعیین سرنوشت بریتانیا شدند.

بنا بر اعلام نمایندگان پارلمان، این طومار در هر دقیقه حدود ۲ هزار بار امضا می‌شود و موفقیت آن تا به آنجا بود که به دلیل ترافیک بالا، سایت پارلمان بریتانیا بامداد پنج‌شنبه برای ساعاتی از دسترس خارج شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1000381

وب گردی

وب گردی