رئیسی: آمادگی کامل حوزه بهداشت در مناطق سیل زده شمال

معاون بهداشت وزارت بهداشت از آمادگی کامل معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی درگیر سیل در شمال کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت گفت: همزمان با آغاز سیل در استان های گلستان و مازندران، حوزه های مختلف معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی این دو استان وارد کار شدند و ضمن حضور در مناطق سیل زده در خدمت رسانی به هموطنان اقدام کردند.

معاون بهداشت ضمن اشاره به حضور کارشناسان امور بیماری ها در منطقه اظهار داشت: هیچ گونه بیماری واگیر در مناطق سیل زده گرارش نشده و اوضاع کاملا تحت کنترل می باشد.

رئیسی اظهار داشت: کارشناسان بهداشت محیط که طی برنامه سلامت نوروزی در آماده باش کامل بودند همزمان با وقوع سیل وارد عمل شدند و موارد بهداشت محیطی در منطقه را تحت کنترل قرار دادند.

معاون بهداشت ضمن اشاره به فعالیت گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و گلستان در مناطق سیل زده گفت: تشکیل کمیته حمایت‌های روانی، اجتماعی با هدف هماهنگی های لازم جهت مداخلات سلامت روان، اعزام کارشناسان سلامت روان به مناطق سیل زده جهت کمک و ارائه خدمات سلامت روان به افراد آسیب دیده از اقدامانی است که در حال انجام است.

معاون بهداشت در پایان اظهار داشت: با توجه به آسیب های وارده به خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی منطقه پس از عادی شدن اوضاع اقدامات لازم جهت برآورد خسارات و بازسازی و نوسازی این مراکز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000405

وب گردی

وب گردی