مراسم ماهیانه اعتکاف با عنوان «شب حیات»  در دانشگاه های سراسر استان تهران برگزار خواهد شد

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران گفت: ازدواج آسان و گرده های معرفتی و تقوای جمعی کار ویژه بسیج دانشجویی در حوزه فرهنگی در سال 98 است.

اسماعیل حشمتی مسئول بسیج دانشجویی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به وجود برخی ناهنجاری های فرهنگی در جامعه، تصریح کرد: بسیج دانشجویی استان تهران در حوزه فرهنگی با مساله ای به نام معضلات اجتماعی که مشخصا به آسیب ها می پردازد را مورد هدف و مطالعات و اقدام قرار داده است.

حشمتی تاکید کرد: بخشی از آسیب های اجتماعی، به درون دانشگاه ها نیز کشیده شده است برای همین در سال 98 بسیج دانشجویی بر بررسی و تحلیل و ارائه راهکار برای حل یا کاهش معضلات هدف گذاری کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران افزود: با توجه به وظیفه ذاتی مجموعه تشکل بسیج دانشجویی دو کار ویژه فرهنگی برای سال 98 در نظر گرفته شده است، یکی بررسی منشاء آسیب ها و دیگری آگاهی دهی به دانشجویان نسبت به آسیب ها و روشن گری است.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش سن ازدواج در دختران و پسران به واسطه برخی از نگاه های نادرست، قصد داریم در سال جدید با برگزاری همایش هایی با عنوان ازدواج آسان ضمن تاکیر بر موضوع ایجاد آمادگی ازدواج، برخی نگاه های تجملگرایانه را نیز تغییر دهیم.

حشمتی تصریح کرد: در این همایش ها افزایش آگاهی در زمنیه همسرداری و وظایف همسرداری در اسلام مدنظر است.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با بیان اینکه مساله ای که در سطح کلان کشور ساری و جاری است معضل اعتیاد است، گفت: طبیعتا بخشی از این جامعه گرفتار اعتیاد و آسیب، جامعه جوان دانشگاهی کشور است که در این زمنیه بسیج دانشجویی ضمن برگزاری مراسماتی برای آگاهی بخشی در جهت پیشگیری، به بازگشت افراد گرفتار این آسیب نیز کمک های را در نظر گرفته است.

وی حوزه «معنویت و اخلاق» را یکی از بندهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: در سال آینده بنا داریم به صورت ماهیانه برنامه هایی با عنوان «شب حیات» با محوریت اعتکاف را در دانشگاه های سراسر استان تهران برگزار کنیم.

در پایان حشمتی حشمتی تصریح کرد: زمان دقیق برگزاری اعتکاف ها در طول سال به دانشجویان اطلاع رسانی خواهد شد. این گرده های معرفتی به تقوای جمعی کمک می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000409

وب گردی

وب گردی