آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران/احتمال  طغیان رودخانه‌ها و سیل  در ۹ استان

امروز رگبار باران همراه با رعد و برق شدید، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها برای ۹ استان کشور پیش بینی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، براساس هشدار‌های هواشناسی امروز دوشنبه رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، غرب اصفهان و جنوب قم و در استان‌های مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی جاده در جاده‌های کوهستانی و برفگیر را خواهیم داشت، ضمن آنکه بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران را خواهیم داشت.

برای فردا بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، شمال هرمزگان، جزایر خلیج فارس و غرب اصفهان، و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم. سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز و شمال تهران خواهیم داشت.

با توجه به شدت بارش باران در مناطق یاد شده توصیه می‌شود که برای سفر در مسیر‌های یاد شده لازم است برنامه ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روز‌های آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.

به سبب بارش‌های قابل ملاحظه و رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در غرب و جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب بعمل آید.

همچنین احتمال وقوع بهمن و کولاک برف طی روز‌های دوشنبه تا سه شنبه، صعود‌های کوهستانی در البرز و بویژه زاگرس توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1000413

وب گردی

وب گردی